Naar mijn weten nog altijd Kunst met de grote K

Brand maar los!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Dan moet je het ook wel zo rijden als de klassieke dressuur,
zoals een rauw ei tussen je voeten en beugel houden als je aan het lichtrijden bent en mag niet kapot gaan BronKlassieke rijkunst der Cavelerie 1890
laurae schreef:Pure rijkunst en de basis van alle andere vormen van dressuur.
Cassidy schreef:Romkabouter, een goed beoefenaar van de klassieke rijkunst kan ook als een indian en samurai zonder handen rijden, en zijn paard van alles laten doen zonder inwerking van de teugels.
flirtvogel schreef:de klassieke dressuur is de band tussen paard en ruiter die zo puur en ongedwongen is dat het hele rijden en alle figuren in elkaar overvloeien de moderne dressuur is, zal nooit zo mooi en vloeiend zijn en zal dus geen klassieke dressuur zijn over 100 jaar naar mijn mening
Romkabouter schreef:Leuke theorie
Helaas is dat ook het enige wat het is
Ik bedoel, zijn er filmpjes of wat dan ook van wat jij "klassiek" noemt.
Zo ja, dan ben er daar wel benieuwd naar.
Zo nee, hoe weet je dan het allemaal zo puur en ongedwongen was >;)
Behalve dan "het van horen zeggen";)
Romkabouter schreef:Nee hoor, in geen geval
Welk een achterdocht
Maar ik vraag me af of de theorie van "vroegah was de dressuur puur en ongedwongen" wel klopt met wat we nu zouden constateren als we beeldmateriaal hadden.
Foogul schreef:Je bedoelt dat we het beeld een beetje romantiseren?
Citaat:En al die boeken die er in de loop van de tijd geschreven zijn dan? Of eh, is de inhoud daarvan ook maar "gefantaseerd"? Ze zullen toch echt wel geweten hebben waar men over schreef