Heb sinds 2 maanden een eigen paardje, een tinkertje van 8 jaar die altijd voor de kar heeft gelopen, de laatste tijd is hij volgensmij veel verkocht. Wij hebben hem van een tinkerstal gekocht.
Het begon eigenlijk paar weekjes geleden, mijn moeder ging rijden en mijn paard liet niet toe dat zij opstapte, als ze eenmaal zat ging hij als een gek door de bak racen, ze is er 4x opgestapt en 4x afgevallen.
Dus hebben we tijdje buitengereden met iemand die ernaast loopt en dat ging wel goed. Toen ook in de bak met iemand ernaast, ging ook goed, toen heeft mijn moeder losgelaten en gaf hij nog een bok maar daarna kon ik hem weer gewoon goed rijden.
Nou hebben we tijdje buiten gereden omdat ik de enige was die er nog op durfde in de bak, mijn moeder durfde niet meer en mijn zusje ook niet want die was er ook 1x afgevallen, ik ook hoor want zat niet op te letten
maar stap er gewoon nog steeds op.Nou vandaag gingen we weer eens in de bak rijden, de 1e 10 tot 15 minuten gewoon lekker gestapt. Toen begon ik met draven, hij was lekker voorwaarts en oortjes naar voren, en toen ik voor de 2ex ging aandraven schoot hij weg, racete als een gek bijna echt op de bakrand af en ging net op het laatste moment de bocht om en als een gek bokken an galloperen. Nou ik bleef zitten en na een tijdje was hij moe en stopte, dus ik denk van naja ik ga nog wel even verder stappen want ik wil hem niet zijn zin geven en vervolgens schiet hij weer als een gek weg, alleen wat meer en veel hoger bokken en hij liep ook 1x echt bijna tegen de bakrand aan. Na een tijdje stopte hij weer en hebbik hem nog maar even opgejaagd want kon gewoon niets beginnen.
Mijn vraag is nu, is mijn paard gek ofzo, want hij begint het steeds vaker te doen en het wordt egt vervelend, ik blijf wel zitten maar mijn moeder en zusje zijn wat beginnender en donderen er meteen af dus hij is voor hun zo te gevaarlijk.
Weet iemand wat dit is en/of wat ik er tegen kan doen!!??
Dan zou ik het echt zóóóóóóó graag horen!!
) en ook zijn schoft want kan er niet niet goed bovenop kijken (ben nog net een beetje te klein
) En ik ging dus op die stoel staan en hij gaf meteen dezelfde reactie als waneer je opstapt terwijl ik verder niet op zijn schoft leun ofzo, alleen maar op die stoel ga staan bij zijn schoft.