Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ratje schreef:Die pop is inderdaad een goed ide. Maar okkie waar vind ik zo een pop zou me er ook graag eentje aanschaffen.
Heb nu een merrie zadel mak te maken en vertrouw het helemaal niet.
Maar hoe bind je zo een pop erop? Ze moet wel blijven zitten he ook als ze heel hard bokt he??
Groetjes
) nog nooit gevallen en werkt altijd! YellyBelly schreef:Zodra ze boos doet, blijf je hangen, zodra ze het ook maar een halve seconde accepteert, haal je je gewicht weg. Zo beloon je haar ervoor als ze niet boos reageert. Heel veel succes ermee, het zal vast gaan lukken!!
Desiree83 schreef:Ik vrees dat je te maken hebt met een echte "pismerrie" zoals mensen dat vaak zo mooi kunnen noemen. Een tante met een eigen wil en niet zomaar om te praten. Het is wel leuk dat je nu weet dat je respect moet krijgen van dit paard maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik zou zeggen: Haal er een ervaren persoon bij! Als je zelf lang aan blijft tobben kunnen de problemen steeds groter worden en niet meer te overzien...

Arabesk schreef:Misschien is oefenen met plastic wat? Zo'n oranje zeil, eerst eroverheen lopen. Vervolgens proberen het als een deken op te leggen, dan over zijn hals en dan over zijn kop. (zijn= haar trouwens)
Dan went ze aan enge dingen 'boven' haar.
Dat is problemen opzoeken! Bij zo'n paard is het belangrijk rust te krijgen, niet angst en paniek.
maar blijf je verstand gebruiken.