Op zich vind ik dat niet zo erg, ik ben namelijk gek op paardjes die eens lekker wild doen enz.
Alleen als ik net op hem zit wilt hij echt gelijk weg, en omdat hij hengst is is hij heel sterk en gooit zijn hele gewicht in de strijd. Wat kan ik hier tegen doen.
Ik krijg hem echt heel moeilijk terug. ( a.u.b. niet zeggen losgooien want dat doen we al)

) en nu denkt ie dat ie het elke keer kan flikken, tja en nu moet je het weer afleren, terwijl je het eerst aanmoedigde. Veel succes in iedere geval. Pharagirlke, het betekent wel iets dat hij hengst is,niet per se dat sterk zijn, maar hij gaat dit nu veel moeilijker opgeven dan een ruin of merrie waarschijnlijk, hij laat jou niet zomaar de baas zijn, daar moet je eerst wat voor doen.
Nee natuurlijk ben ik niet foutloos, daarom heb ik iedere week les en rijd meermalen in de week samen met mijn lesmaatje zodat wel elkaar kunnen verbeteren en op fouten wijzen. Ik probeer van mijn fouten te leren. Een van mijn fouten was dat ik ook inconsequent was, daarom bleef ik hangen in mijn slechte rijden. Sinds een jaar les ik bij een duitse trainer, een trainer van het duitse jeugdteam. In dat jaar heb ik geleerd wat rijden is. Deze man heeft altijd gelest bij Dr. Klimke, Theodorescu, heeft het paard van Annemarie Sanders kezyer gereden., is ook grand prix dressuur geweest. Die eisen gewoon consequent, leer van je fouten en maakt ze niet weer. En het paard is een gewoontedier, dus uit gewoonte geven we de hulpen altijd opdezelfde manier. Die manier van rijden is al eeuwenoud en iedereen kan het narijden. Denk je dat een Ankz van Grunsven echt olzmpisch kampioene kan worden voor de tweede keer als zij rekenschap houd met de mening van het paard. Die traint gewoon iedere dag keihard en geeft haar hulpen altijd op dezelfde manier en ik durf wel bijna te wedden dat haar paarden niet zelf mogen beslissen dat ze vandaag alleen maar willen galloperen.