Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en dan stop ik altijd in het midden van de bak. Daar ga ik haar benen strekken, zowel voor als achter en hals buig oefeningen doen, zowel links als rechtsom. en dan meestal ff spelen. Dit duurt zo'n 5 a 10 min. Dan als ik zover ben om er op te gaan zitten (half uur later) stap ik eerst met een lange teugel een paar rondjes links en rechtsom. Dan draaf ik aan en dan neem ik al wel contact in de mond maar heel licht. en dan maak ik wat figuurtjes, en op een gegeven moment als ik voel dat ze contact wil zoeken naar mijn hand dan pak ik er op. Ik stel er dan altijd eerst laag in en eindig wat hoger.
.
.
\ ) dus gaat ff niet aan de molen, maar dat komt zeker! Verder is mijn warming up/cooling down vergelijkbaar met bovenstaande verhalen, al galoppeer ik altijd nog even in verlichte zit om mijn paard lekker warm en los en wakker te krijgen. En uitrijddeken bij in- en uitstappen & draven. En als ik neit écht aan het werk ga (zoals gister stappen door het bos) dan houd ik mijn dekentje op. Er hoesten al een paar paarden bij ons op stal, daar heb ik mooi geen zin in! 

. Alleen vind ik het gemakzucht om je paard daar in te gooien. Je bent toch met je hobby bezig en geniet er (als het goed is) van om MET JE PAARD bezig te zijn. Dan vind ik hem in de stapmolen doen omdat je geen zin hebt om hem uit te stappen daar niet bij passen.