)Ze is naar mij toegekomen en vroeg welke hulpteugel ze beter kon gebruiken, de slof of de thiedeman. ik heb haar gezegd dat ze absoluut niet met die teugels verder moet gaan. (ze heeft een tijdje van iemand les gehad die haar meteen die dingen aanbeveelde)
De pony heeft een zeer goed ontwikkelde 'ondernek' en de 'bovennek'is heel slecht ontwikkeld. dat komt duidelijk door het hoog lopen met haar hoofd. De eigenaresse heeft de pony gekocht van die instructrice.(die hem ergens uit duitsland had) de pony kan erg goed springen.
Ik ga binnekort haar een urrtje helpen en kijken wat we eraan kunnen doen.
Ik ga beginnen met voorwaarts rijden, diep instellen en zoveel mogelijk diep rijden zodat de ondernek verslapt en de bovennek gespierder word. zijn jullie het hier mee eens?
Alle tips zijn welkom!
voor ik het vergeet: de pony heeft een normaal dubbelgebroken bit in en heeft geen tandproblemen. wat voor ander bit zouden jullie ventueel aanraden? (rubber/leer?)

een rubberen bit kan erg pijnlijk zijn bij een paard wat niet nageeflijk is in de mond, of bij een paard wat niet schuimt. Dan werkt het juist heel stroef in
bedankt, weer wat geleerd!