Zodra ik bij het zadel kom en de teugels strakker pak om op te stijgen, begint de ellende.
Ik gebruik mn stem om hem halt te laten houden en als dat niet helpt (eigenlijk altijd) geef ik hem een tik tegen zn buik (met mn hand/vuist). Alleen.....t helpt allemaal niet.
Hij neemt me in de maling en daar ben ik niet van gedient.... maar ik kom er niet uit!
Wie heeft er goede tips voor me, want ik ben dit gedoe zooooo zat! Alvast bedankt!!!!!
haha
(lang leve de cap). Sindsdien laat ik hem altijd vast houden. Als ik in mn eentje ben, zet ik hem vast: ik heb en soepel leren halster met een goede gesp, die ik over het hoofdstel heen doe. Ik zet hem kort vast en stap op. Als ik erop zit, maak ik de gesp los, je moet dus wel een soepele gesp hebben, anders duurt dat nogal lang
Ik rij nogal eens in mn eentje, dus dit is eigenlijk de enige oplossing. Ik merk wel dat hij steeds rustiger wordt bij het opstijgen en dat hij went aan het stilstaan.

). maar ik heb het er nooit uit gekregen maar de laaste tijd staat ie steeds vaker stil al is het niet helmaal weg. Maar je moet er goed opletten dat je je linkerteugel goed aanneemt met opstijgen, omdat ie niet regeerd kun je ook de pony met zn hoofd naar znlinkerschouder laten buigen, en als ie wil weg lopen (snelle reactie vereist) gelijk een rondje om je heen laten lopen en weer over nieuw doen. succes