Ik heb een leuk lief vrij compacte kwpner van rond de 1.63. Dit paardje heeft snel spanning. Zowel in de omgang als met rijden. Ook wel een prestatie gerichte bloedlijn. Het is al veel verbeterd sinds hij van mij is en doe geregeld ook pressure and release met hem. Tijdens grondwerk/handwerk probeer ik tezorgen dat hij loslaat in zijn kaak. Wat toch best aardig gaat. Opvallend dat hij dan veel staat te geeuwen. Hij is in het verleden door vorige eigenaar toch wel met wat druk gereden en is er ook een periode een slof bij komen kijken en met longeren kwam altijd de slof uit de kast zetten. Ik als bijrijder toen had hier niet zoveel inspraken in. Positief nu, Ik zie aan zijn hals dat hij wat langer geworden is daarin
maar toch loop ik vaak tegen het punt aan dat hij zijn kaken vast zet of in iedergeval net niet wilt loslaten. Hij kan dit wel, maar vaak is dat pas de laatste 10 minuten van mijn rijden ( dan is die zo fijn dat ik heel veel kan met hem ). Ook op buitenrit is hij op de heen weg wat gespannen zet hij zijn kaak dicht en nek erop. Ik wordt echt buitenspel gezet, ik kan hem moeilijk bereiken. Echt sterk noem ik het niet, maar wel een dood gevoel. Het laatste (halvewege) stuk naar huis lijkt er wel een soort last van hem af te zakken en dan komt die heel fijn naar me hand en knabbelt die lekker op t bit. Osteopaat etc merk ik geen verschil bij na behandeling. 31 juli komt er iemand die werkt via cranio sacraal, dat even uitproberen. Tevens staat hij ook geregeld te headshaken op de wei, vooral als er veel vliegen zijn. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie indenken zijn. Want hij wilt heel graag maar er is iets waardoor hij erg moeilijk los wilt laten en lekker wilt knabbelen wat hij overigens wel kan. Heeft overigens ook iets wat dikkere speekselklieren. Paard is op foto geweest afgelopen najaar.
In zijn dinosaurus mode
In zijn ontspannen mode onderweg naar huis
.)