Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaaikeBs schreef:Het probleem nu is dat als we een overgang van galop naar draf maken hij mega hard gaat draven en hij weer probeert aan te galopperen. Na de galop blijft hij de rest van het uur mega sterk en ben ik eigenlijk de hele tijd bezig met hem remmen.
Citaat:Op 2 teugels remmen, loslaten en weer remmen etc werkt niet
Citaat:(...) en trekt hij eigenlijk alleen maar harder terug.
(geweld gebruiken) - niet doen hoor!Citaat:Van mijn instructeur moet ik hem of in de hoek stil proberen te zetten of zagen (links rechts)
Citaat:Ook is het zo dat als ik eerst rechtsom en daarna linksom galoppeer hij redelijk rustig galoppeert. Maar als ik eerst linksom galoppeer en daarna rechtsom, hij bij de rechter galop in protest gaat.
Citaat:Johnny heeft een thiedeman, en kwa bit een dubbelgebroken watertrens.
Dus vandaar dat we nu toch deze manier van rijden inbrengen in de training om een nieuwe manier van remmen toe te voegen aan onze toolset. Overigens vind ik dit correct uitvoeren in een hele snelle galop nog best pittig, dus ik oefen dit tussen de lessen door zelf eerst vanuit stap naar stilstand, dan pas van draf naar stilstand en als dat goed gaat van een normale galop naar stilstand. Die snelle galop waag ik me buiten de lessen om nog maar even niet aan.
is er geen sprake van pijnscheuten, krijgt hij genoeg beweging met vriendjes,..