Mijn Haflinger is hartstikke voorwaarts buiten en dan is ze echt super vrolijk en voorwaarts. Maar in de bak moet ik soms echt zowat iedere pas been geven. Dit is niet wat ik wil, als ik bijvoorbeeld wil wijken word dit een probleem

Nu wissel ik al veel af met buitenritjes en springen (hierbij is ze ook totaal niet voorwaarts) en pionnen. Maar niks lijkt te helpen. Soms heeft ze wel een dag dat ze het goed doet maar dan weer niet. Ik kan nu wel alleen buiten rijden maar ik heb een wedstrijdje op de planning en ik moet oefenen
Ook snap ik dat je consequent moet rijden maar zoals ik al zei zijn de overgangen het probleem niet.
Als we aan het draven zijn en ze komt terug geef ik eerst zacht been en daarna harder en daarna een tik maar er komt op alle 3 geen reactie

Maar als ik dus een hardere tik geef komt er een hele korte reactie. Maar mijn instructrice vind dat ik een keer nog wat harder mag tikken maar ik voel me dan altijd zo schuldig. En ik ben dan bang dat onze band minder word.
Verder vind ze rijden best leuk ze kijkt nooit boos en als ik vind dat ze iets fout doe en “nee” zeg baalt ze. We hebben ook een super band en ze komt altijd naar me toe in de wei terwijl ze weet dan we vaak gaan rijden. Ze kriebelt me en blaast in me gezicht dus volgens mij zit het tussen ons wel goed. Ook wil ik het echt niet opgeven want ze is wel echt mijn favoriete paardje ooit tijdens het rijden want ze kan heel gaaf en leuk zijn

Hopelijk kan iemand me helpen? Sorry als het niet duidelijk is.