Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:Ik zou inderdaad overstappen op een ongebroken bitje, sowieso voor 90% van alle paarden veel fijner.
Daarnaast, wel eens gedacht aan maagzweren?
Zit hij niet gewoon ook vreselijk vast in zijn rug?
Bijten met opstappen is voor mij toch wel een fors teken aan de wand...
Wildgirl schreef:Ik zou inderdaad overstappen op een ongebroken bitje, sowieso voor 90% van alle paarden veel fijner.
Daarnaast, wel eens gedacht aan maagzweren?
Zit hij niet gewoon ook vreselijk vast in zijn rug?
Bijten met opstappen is voor mij toch wel een fors teken aan de wand...
Brainless schreef:Zo te horen heb je ook een heel groen paard onder het zadel.
Vanaf 0 beginnen met (her)beleren.
Ook even kijken of het zadel wel goed ligt, want met een bontje maak je hem sowieso een stukje smaller.
Dus als hij bloot goed ligt, kun je er beter geen bontje onder doen.
NZ92 schreef:Brainless schreef:Zo te horen heb je ook een heel groen paard onder het zadel.
Vanaf 0 beginnen met (her)beleren.
Ook even kijken of het zadel wel goed ligt, want met een bontje maak je hem sowieso een stukje smaller.
Dus als hij bloot goed ligt, kun je er beter geen bontje onder doen.
Zadel is juist aangepast met een bontje. Zodat deze nog wat meer dempt. Wel bedankt voor het meedenken
fjordnina schreef:Je lijkt te snel te veel te willen op de momenten dat het niet goed gaat.
Luister naar je paard. Voorwaarde voor iedere volgende stap is ontspanning. Bijt je paard met opstijgen? Dan stijgt je niet op, maar ga je daar eerst mee oefenen, tot daar volledige ontspanning is. Misschien moet je ook al terug naar de stap er voor, aansingelen, of het zadel er op leggen.
Ontspanning niet te vinden? --> Verder zoeken naar de oorzaak.
miesnaom schreef:Hij geeft duidelijk zijn ongenoegen aan. Dat hij UITEINDELIJK ontspant na zo lang vechten.... moet je je afvragen of je dit wilt. Je krijgt dan een dood paard wat niet meer leert uiten. Hij geeft ongenoegen aan, luister hier naardan zal het vechten vanzelf stoppen. Misschien wel sneller als je denkt.
Ik zou idd wat meerdere bokkers zeggen helemaal terug naar 0 gaan. En alleen als doel bv hebben dekje erop leggen waarbij hij volledig ontspannen staat. Is dit nog te hoog gegrepen ga nog n stapje terug.
Hij is echt heel duidelijk aan het communiceren. Dus iets zit duidelijk NIET lekker. Doordat jij niet luistert gaat hij nog duidelijker communiceren (bijten).
Qimm schreef:En als je gewoon vanaf de grond drukt op zijn buik (met je onderarm bijvoorbeeld)
Want als het alleen is als je erop zit dan is het waarschijnlijk meer vanuit een prooidier-angst dan wat anders. Het klinkt desondanks als eigenlijk een heel braaf paard. Want dat instabiele lopen en wat je verder beschrijft past echt bij een paard wat totaal niet gewend is een ruiter te dragen (wat hij alsnog toch best braaf doet) maar als je dan ook nog eens 'aangevallen' wordt op je flanken dan zou ik me ook uit de voeten maken/terug vechten.