Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maria1990 schreef:Van tevoren 20 min longeren om stoom af te blazen. Is het zekers te weten een ruin en geen klophengst?
bigone schreef:Heel veel op wedstrijd gaan en eventueel op pavo nerv control zetten . Bij sommigen kan dat goed helpen .
Geryon schreef:Ondanks dat het concours is en je wat netter wilt rijden, toch echt goed eraan blijven rijden. Liever teveel dan te weinig. Daarmee help je ze op dat moment het meest. Zelfde in de omgang. Op die momenten hebben ze je meer nodig dan ooit en je bent er alleen maar voor ze door heel stoer te zijn en te rijden.
Verder ja veel op concour natuurlijk! Zoiets als nerv control kan je altijd proberen, wie weet helpt het iets.
LoveBodin schreef:Geryon schreef:Ondanks dat het concours is en je wat netter wilt rijden, toch echt goed eraan blijven rijden. Liever teveel dan te weinig. Daarmee help je ze op dat moment het meest. Zelfde in de omgang. Op die momenten hebben ze je meer nodig dan ooit en je bent er alleen maar voor ze door heel stoer te zijn en te rijden.
Verder ja veel op concour natuurlijk! Zoiets als nerv control kan je altijd proberen, wie weet helpt het iets.
Hier helemaal mee eens. Blijven rijden en zorgen dat de aandacht bij jou is!
Ik heb er ook zo één, ben er zelf (nog) niet op wedstrijd mee geweest, maar hij zelf wel (en zijn vader ook). Waren toen beide nog hengst. Enige wat werkte is onmiddelijk aan het werk zetten. Instappen? Soms kan je beter indraven. Overgangen rijden, figuren rijden en in het begin andere paarden een beetje ontwijken. Als ze goed geconcentreerd zijn is het niet erg meer over het algemeen.
maria1990 schreef:Ik heb een merrie met mannelijke hormonen zullen we maar zeggen. Meestal longeer ik haar thuis of op de stal waar de concoursen worden georganiseerd in de buitenbak. Van te voren krijgt ze een banaan te eten en dan is mevrouw al snel omgekocht en poeslief. Qua supplementen kan ik je magnesium aanraden. Veel succes met je lieve draak
FCSA schreef:De TRT-methode is erop gebaseerd dat je je paard een (nieuwe) reflex van ontspanning aanleert in stressvolle situaties (iets anders dus dan gewoon veel meenemen = desensibilisatie). Er is een website (http://www.trtmethod.com), youtube-channel, online training en topic hier op bokt
jasmijn16 schreef:Ik mag zaterdag weer met mijn merrie van 23 die denkt dat ze een hengst is. Heb mijn handen echt vol aan haar. Wat bij mij helpt is zelf af en toe ook even diep ademhalen en hard op zuchten, echt relaxen dus. Vanaf het begin aan het werk zetten en figuren rijden, niet te lang recht door. Gebroken lijnen met een volte er in, veel overgangen en weinig stappen. Wanneer paardlief energie heeft om zich op andere dingen te concentreren dan op mij kan ze ook meteen aan de bak. Dus zelf relaxen en rijden maar. Betekend dit dat ze vanaf seconde 1 wil galopperen? Dan gaat ze ook galopperen. Wanneer ikbmerk dat de aandacht bij mij komt en de spanning plaats maakt voor ontspanning en een fijne aanleuning, flink belonen maar niet meteen teugels los en stappen, aan het werk houden. Ookal zijn er bakkabouters doorrijden alsof er niks aan de hand is.