Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Heb je les? want met springen kun je het beste een ervaren instructeur erbij hebben.
Ik denk dat het een gebrek aan ervaring en onzekerheid is, overigens is er niks mis mee om vanuit een rustige draf aan te rijden. Heb je een grondbalk bij de hindernis liggen?
Elisa2 schreef:Ik bedoelde ook dat ik denk dat het paard onzeker is en een gebrek aan ervaring een rol speelt in het remmen voor de sprong. Ik zou wachten met springen totdat je kunt gaan lessen dan met hem.
Deni11 schreef:Maar als je zoveel paarden gereden hebt, maar tegelijkertijd slechts 15 bent is het wel degelijk een gebrek aan ervaring wat alleen met hulp van goede les geholpen kan worden. Daarvoor hoeft je paard echt niet dresuurmatig 100% voor elkaar te zijn mits je goede hulp hebtik denk dat jullie er dan zeker wel kunnen komen!
Justme_24 schreef:Inhouden kan voor hem ook betekenen dat hij zelf bezig is met kijken hoeveel passen hij nog moet. Mijn paardje doet dat ook, hij houdt zich in en de laatste pas zet hij ruim zodat er veel kracht achter de sprong zit. In internationale wedstrijden zie je ook vaak dat de paarden heel hard galloperen maar super rustig op de hindernis afgaan. Zolang hij springt zou ik me geen zorgen maken
Andewi schreef:Ik volg dit even.. Mijn merrie doet eigenlijk precise het zelfde.. Ze springt alles maar alleen als je haar zelf het ritme and astand kan laten bepalen..
Als ik bijvoorbeeld de afstand zie en geef een beetje extra been om haar vertrouwen te geven dat we goed zitten komt ze helemaal terug (geeft het gevoel van een opkomende weigering)
Maar als ik haar alles zelf laat bepalen hoef ik daar alleen maar te zitten en vliegt ze over alles.. (1.20m)
Wat ik zelf heel moeilijk vindt is gewoon te zitten en de sprong aftwachten omdat ik dan vaak te laat ben met opkomen..
Ze wordt veel beter als we lage parcoursjes (30/40 cm) springen dan komt ze echt in een ritme..
En accepteerd meer van mijn hulpen.
Maar heb nog niet helemaal door waarom ze dit doet momenteel denk ik dat ze heel voorzichtig is met haar zelf en dat ze denkt dat ze het zelf beter uit kan passen..
Anne_GTI schreef:Ik ben fan van 3 caveletti's op 13 meter. En dan maar varianten verzinnen. 3-3 3-4 4-3 4-4 en wisselen links/rechts. Het is zo gaaf als dat vloeiend gaat. Wel verrot moeilijk. Denk niet dat TS dit al enigszins gaat lukken.