Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_black_rose_ schreef:Als de randvoorwaarden in orde zijn zou je eens kunnen nadenken over je eigen houding en gedachten: ben je bang dat ze weer gaat rennen of bokken, dan kan het zomaar zijn dat je je paard onbewust een remsignaal geeft.
Sterker nog: vervolgens ga jij met een deel van je lijf zeggen dat hij rustiger moet en ga je hem met je bewuste motoriek drijven omdat hij vlugger moet, het dier snapt er niks meer van en gaat zich verzetten tegen je geheel aan signalen.
Maar: ik heb jullie niet gezien en verzin ook maar een mogelijke oorzaak.
_liesjee schreef:Ze is ook naar de tandarts en zadelmaker alles was goed ik ben ook totaal niet bang van der dus daardoor zou het ook nie komen ben de laatste tijd heel erg met me houding bezig daar ligt het ook niet aan. In de klinike is er een scan grnaakt en fotos de dierenarts heeft helemaal niks gevonden en denk dat het een gedrachs probleem is ja ze doet ook staken opeens stilstaan en been help niet dan komt ze gewoon soms recht omhoog. Grondwerk doe ik al met der dat kan ze supper goed
_liesjee schreef:Ze is ook naar de tandarts en zadelmaker alles was goed ik ben ook totaal niet bang van der dus daardoor zou het ook nie komen ben de laatste tijd heel erg met me houding bezig daar ligt het ook niet aan. In de klinike is er een scan grnaakt en fotos de dierenarts heeft helemaal niks gevonden en denk dat het een gedrachs probleem is ja ze doet ook staken opeens stilstaan en been help niet dan komt ze gewoon soms recht omhoog. Grondwerk doe ik al met der dat kan ze supper goed
rien10 schreef:Dus, wat wil je nu van Bokt. “Alles is nagekeken en goed”.
Dat KAN NIET. Anders zou het paard goed lopen. Iets zit er fout. Ik geef als voorbeelden:
Het lijf van het paard
De psyche van het paard
Het harnachement
Het voer regime
Het trainings/ beweging regime
De huisvesting
De voeten, ijzers
Het lijf van de ruiter
De psyche van de ruiter
De kunde/onkunde van de ruiter
De kunde/onkunde van de instructeur
De omgeving
De bodem
Jij stelt dat alles in orde is. En je vraagt wat je moet doen.
Stap 1: kom tot het besef dat NIET alles in orde is. Vanuit daar kan je verder.