Andorra heeft was weinig spieren op de achterhand, mede doordat ze een veulentje heeft gehad 2 jaar terug wat veel van haar heeft gevraagd, en haar maag verteerde het voedsel te snel waardoor ze ook niet veel aankwam

Iemand enige tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
poes schreef:Wat voor oefeningen rijd je al? Of doe je met longeren?
Als ze elke dag werkt: kun je eens een voorbeeldweek opschrijven? 3-4 keer krachttraining zou voldoende moeten zijn. Je mag uiteraard vaker trainen maar dan bvb lekker buiten of stapwerk.
Sjolvir schreef:Hou in de gaten dat voldoende herstel tijd ook nodig is voor geode spieropbouw, wat ik wat mis in je schema is bv overgangen rijden en tempowisselingen (binnen een gang of van gang naar gang)
En lees ik het nou goed dat je best vaak springt, ma springles, woe oefeningen herhalen met sprongetje en donderdag zelfde asl woensdag? En dan zaterdag concours (gok het op spring concours?) dan spring je wel heel veel, zou dan dressuurmatig aan de achterhand gaan werken. Overgangen en tempowisselingen zijn dan dus heel geschikt paard daarbij niet van de achterhand af laten rennen.
Hoe oud is je paard? Dat lees ik nergens en hoe veel komt ie lekker buiten (Zeker nu in het weideseizoen)
Ninx schreef:Hoeveel komt het paard buiten? Loopt ze in ieder geval de hele dag buiten en is daar voldoende te eten?
_AnnelotD schreef:Sjolvir schreef:Hou in de gaten dat voldoende herstel tijd ook nodig is voor geode spieropbouw, wat ik wat mis in je schema is bv overgangen rijden en tempowisselingen (binnen een gang of van gang naar gang)
En lees ik het nou goed dat je best vaak springt, ma springles, woe oefeningen herhalen met sprongetje en donderdag zelfde asl woensdag? En dan zaterdag concours (gok het op spring concours?) dan spring je wel heel veel, zou dan dressuurmatig aan de achterhand gaan werken. Overgangen en tempowisselingen zijn dan dus heel geschikt paard daarbij niet van de achterhand af laten rennen.
Hoe oud is je paard? Dat lees ik nergens en hoe veel komt ie lekker buiten (Zeker nu in het weideseizoen)
nee absoluut niet zoveel springen! Ik heb elke week les, dus bv 8-5-17 springles en dan 15-5-17 dressuur. Woensdag is meestal dressuur, heeeeeel zelden een klein huppeltje. Ze is 9 jaar oud. Ze komt genoeg buiten, maar niet zoveel vrije beweging als dat is wat je bedoeld, want beide weiden waren tot kort voorheen bezet, en omdat haar maag het zo snel verteert is mij aangeraden om haar niet het hele jaar door hele dagen naar buiten te doen.
0000 schreef:Spieren komen niet uit het niets. Er zal toch iets aanwezig moeten zijn waar hij spieren uit kan opbouwen. Aangezien je aangeeft dat zijn botten uitsteken lijkt het mij heel verstandig hem eerst op gewicht te laten komen (en dus een stuk minder te rijden en zeker niet intensief). Daarna kan je langzaam weer opbouwen, goed opletten dat hij dan niet weer afvalt want dan zal hij weer gaan interen ipv opbouwen.