Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
friesam schreef:antje_vip schreef:Ik denk als richtlijn ongeveer: als je een nette B proef in zowel dressuur als springen kan rijden.
Dat vind ik nogal een 'eis" mijn partner rijdt al 35 jaar en vooral buiten maar kan echt geen B proef dressuur rijden en een kruisje springen op een ervaren paard en goed geluk.
miccamaaike schreef:Een B proef springen als eis, whaha dat zou wel een hilarische eis zijn. Dat hoef je ECHT niet te kunnen voor een buitenrit.
Een B dressuurproef rijden kan wellicht iedereen die stap/draf/galop beheerst, maar of het dan ook met goed gevolg is, is nog te betwijfelen.
antje_vip schreef:Omdat hij de termen niet kent of omdat hij niet kan sturen? Het ging mij er niet om of je kan onthouden wat een gebroken lijn is en goede been lichtrijden is voor een buitenrit niet zo van belang.
Maar als iemand nog geen driehoekje of cirkel door de bak kan sturen zou ik nog niet op buitenrit gaan.
antje_vip schreef:miccamaaike schreef:Een B proef springen als eis, whaha dat zou wel een hilarische eis zijn. Dat hoef je ECHT niet te kunnen voor een buitenrit.
Een B dressuurproef rijden kan wellicht iedereen die stap/draf/galop beheerst, maar of het dan ook met goed gevolg is, is nog te betwijfelen.
TS wil geen beginnersritje maken hè, ze wil direct met gevorderde ruiters mee. Een B sprongetje kunnen maken voor balans en eventuele overliggende takken vind ik niet zo gek. Maar ieder zijn mening.