Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsegirlxxx schreef:@koper het paard is gewoon een beetje van ja ze geeft de hulpen niet helemaal goed dus dan doe ik maar een beetje mee en doe ik een beetje wat ze van ne vraagt. Het is niet dat het paard niet weet wat hij moet doen maar mij gewoon een beetje uitproberen.
A3a1 schreef:horsegirlxxx schreef:@koper het paard is gewoon een beetje van ja ze geeft de hulpen niet helemaal goed dus dan doe ik maar een beetje mee en doe ik een beetje wat ze van ne vraagt. Het is niet dat het paard niet weet wat hij moet doen maar mij gewoon een beetje uitproberen.
Als jij geen goede hulpen geeft ligt het aan jou en niet aan het paard.
Dat het paard maar wat doet, ligt eraan dat hij het niet weet.
Het paard weet wat het moet doen als jij duidelijke signalen geeft.
Zoals je eerder zei: ik geef ws tegenstrijdige signalen.
Kortom, ben eerlijk, zoek het bij jezelf.
Mocht jij eenmaal heldere hulpen gaan geven, kan het zijn dat je geen effectief luisterend paard (meer) hebt, dan kun je ervoor zorgen dat hij goed gaat reageren op je hulpen.
Voor die tijd, werk aan jezelf!
darkadia schreef:Paarden denken inderdaad niet op doe manier, of van goh jou ga ik eens even lekker dwars zitten. Het is op basis van wat je hier schrijft echt gewoon dat hij je niet begrijpt.
Ze zijn vaak zo fijngevoelig afgestemd: zo mocht ik aantal jaren geleden op een z2 merrie rijden. Galopwissels om de 2 voelen, heel tof en ging goed, in draf had in ineens passage, maar geen flauw idee welk 'knopje' ik daarvoor had ingedrukt en ook niet hoe ik haar daar weer uitkreeg. Was het paard stout? Nee, ik gaf een hulp en zij gaf daar reactie op die zij geleerd had, niet meer en niet minder.