ik rijd mijn pony Baltimore,
ik krijg vaak commentaar dat ik hem op de achterhand moet laten lopen,
maar dat is dus het probleem,
hij is zo verschrikkelijk sloom en langzaam, hij wil gewoon niet werken, ik kom er altijd helemaal zwetend vanaf en meneer heeft 1 druppel zweet bij wijze van. dus de achterhand valt gewoon niet te activeren.
en het is echt vreemd, op buitenrit is hij normaal, zelfs gallopperen zn maatje heel ver weg blijft hij als een luie koe doorgaloperen en wil ook niet crossen ofzo. maar met dressuur moet ik hem blijven aansporen anders luistert hij niet. ik rijd al zonder sporen, maart hij doet echt totaal niks meer.
integendeel; met springles is hij zo heet, hij rent overal heen, is niet meer te houden, springt als een kip zonder kop, etc. maar dat is alleen tijdens het echte springen want met losrijden heb ik hetzelfde probleem.
en dat is dus het rare, hij is overal sloom en langzaam en lui en futloos in maar met springen is hij een bom. hoe kan ik hem met dressuur dan ook zo heet krijgen dat hij ook door wil lopen en hij niet vooruit geschopt moet worden.
zweep geeft hij niks om, ik kan hem net zo vaak prikken met sporen als ik wil, korte, lange, stompe, scherpe, met wieltjes, allemaal niet, allemaal geprobeerd.
het gaat om een ruin van 18jaar een NRPS
wie o wie kan mij helpen?