Ik weet niet precies waar dit bericht precies thuis hoort, ik probeer het hier even.

Ik ben al 5 jaar eigenaresse van een geweldig paard. Na een beenblessure heeft ze 1.5 jaar geen ruiter op haar rug gehad. Het is altijd al een enorm stressgevoelig paard geweest. Na haar blessure is dit vele malen erger geworden. Ze wilt niet meer stilstaan, is onwijs gestresst, gooit haar tong over het bit, draait alle kanten op en laat zichzelf volledig omvallen in de bochten, ook krijg ik haar niet meer de hoefslag netjes rond. Met wandelen, poetsen, grondwerk is er niks aan de hand, het is echt een onwijze lieverd, enkel met rijden is de stress enorm groot.
Ik vind het zelf erg lastig om hier mee om te gaan en heb besloten even niet meer te rijden totdat ik de juiste hulp er bij vind. Ik ben bang dat ik het zelf anders alleen maar erger maak. Op internet heb ik gezocht naar oplossingen van paardenfluisteraars tot trainers, eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet waar ik wel en niet goed aan doe!
Het lastige hierbij is dat mijn paard maar 20 minuten belast mag worden, dit beperkt training etc. ook. Ze is helemaal genezen van haar beenblessure, heeft geen pijn oid, het blijft enkel een zwakke plek.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ook ervaring met zo een paard?
Wat kan ik het beste doen in mijn situatie?
Ik hoor graag van jullie!
Liefs, Demi.