Ik heb een ruin van 21 die loopt alsof hij 4 is.
Hij heeft een enorme looplust en werkt graag. Ik heb hem al 10 jaar en hij heeft nooit wat. Alleen heel veel energie.
Hij heeft altijd al veel energie gehad. Ondanks dat heerlijk nagevelijk te rijden en zeer braaf.
We zijn een week geleden verhuist naar een nieuwe plek. Overigens niet de eerste keer dat we verhuizen. Maar hij is haast niet te houden. Hard hard hard gaan. Maar wel negevelijk. Oortjes naar voren, hij is altijd blij!
Mijn vraag:
Wie heeft DE tip om hem toch goed (los) te kunnen rijden zonder dat hij de baan door sjeest. Hem wat meer onder me te kunnen houden.
Minder snel lichrijden, korte ophoudingen, op de volte zetten alles uiteraard gedaan. Ik ben op zoek naar wat nieuws...
Hij heeft geen pijn, krijgt basis brok, loopt 5x per week, staat in een mega stal, komt elke dag buiten heb een goed zadel, tanden zijn gedaan etc.
Ik heb hem al 10 jaar, hij is van karakter zo. Ik heb ontzettend veel aan mijn instructrice. Die mij elke keer weer zegt dat ik rustig moet blijven (soms verlies ik mijn geduld). Maar soms is het ook goed om van derden wat te horen