Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ruitje schreef:Voor het beleren van paarden zijn geen schema's
.
ruitje schreef:Midgie, jouw hele post is een mening die je presenteerde als een feit.
Ik vind, dat als je op Bokt moet vragen hoe je een paard moet beleren, je geen paard moet beleren. Al is hij 8, dan kun je lichamelijk en geestelijk net zoveel verkloten als bij een 3 jarige
Ik hoop haar tegen oktober onder het zadel te hebben. Je kan best gewoon even kijken naar wat je paard aankan en ook nodig heeft.
midgie schreef:Een paard verkloten gebeurt ook altijd door de ruiter, een paard verkloot zichzelf niet, die weet echt wel wat hij wel een niet kan, Ik zou mijn paard nooit door een prof laten beleren, want daar worden ze juist verkloot, Het gaat tenslotte om de knikkers en de eigenaren willen het liefst hun paard van 3 in 1 mnd zadel mak en alle knoppen erop,
Ook een prof weet dat een 3 jarige nog niet uit gegroeid is, dus ja waar zit de fout bij de eigenaren die niet langer kunnen wachten om op het gene waar ze zo gek op zijn te gaan zitten of de prof die gewoon in opdracht werkt?
Een dier wat nog volop in de groei is en nog aan het wisselen is, ja het is niet mijn keus, maarja als je zo gek op je paard ben dat je erop wil en hem niet uit wil laten groeien, waar zit de echte liefde dan??
Hinnik123 schreef:Hooi allemaal!
Ik ga na de zomervakantie beginnen met het beleren en berijden van een jong paard (niet van mezelf maar van een vriendin die nog niet zo ervaren is ).
Het paard is (bijna ) 3 jaartjes (2 jaar en 11 maanden om precies te zijn) en een fjordje.
Ze heeft al wel eens een zadel op gehad en hoofdstel dus is daar bekend bij. Ik wil graag rustig aan beginnen (1x per week voorzichtig rijden een rondje stappen en mss een klein drafje) max. 20 minuutjes.
Heeft iemand verder nog tips ? En hoe kan ik het beste verder uitbouwen?
Gr.
Heb je zoveel baat bij