Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) dan ga ik alles tegen haar vertellen. "zie je daar die vogeltjes vliegen?Goh, de buurman heeft net z'n gras weer gemaaid." Hahaha. Volgens mij moet het heel grappig zijn voor een buitenstaander, maar het helpt zeker! Je wordt lichamelijk niet alleen rustiger maar ook mentaal, omdat je je met andere dingen bezig houdt. Enkel het diep in en uit halen werkt bij mij niet altijd.
. Verder helpt ademen op het ritme van het paard ook bij mij 
aeolusnr1 schreef:Je zegt dat je aan jezelf werkt, en dat je dit o.a doet door heel diep uit te ademen ..... op zich een goed idee hoor zolang je er ook nog aan denkt ook rustig weer in te ademen, als je dat niet correct doet komt het echt niet goed hoor.
Nee zoals jij het nu beschrijft is jouw paard net iets te veel paard voor jouw kunnen, het is dus een ferm stuk boven jouw niveau wat je rustig aan zou kunnen, en daardoor raak je ook in de problemen.
Les en nog eens les en heel veel les.
tevens doe ik ook yoga ademhalingsoefeningen op hem. Dit vaak voordat we gaan. Gewoon thuis erop zitten, stilstaan en eerst rustig ademen.
Joysieee schreef:Ik weet precies waar het aan ligt: aan mezelf. Ik raak zelf snel in de stress omdat ik, als ik zelf moet bedenken wat we gaan doen, ga nadenken en dat gaat fout in mijn hoofd,
Koper schreef:Nope. Magnesium helpt hier geen barst. 't Zit bij mijn paard echt in z'n hoofd. En zo lang er nog geen magnesium voor de geest bestaat gaat geen magnesium ter wereld wat aan de prikkeloverload doen.

(daarmee bedoel ik de extremere problemen)