Ik zit momenteel met de handen in het haar.. Eind augustus heb ik een 7-jarige merrie gekocht die niet echt beleerd was. Ze kende een zadel en ruiter, maar druk en alle andere kneepjes waren haar compleet onbekend. Ze was ook een beetje ondervoed toen ze bij ons aankwam.
Ik heb haar altijd 1 schep recreatiekorrel en 1 schep melasse gegeven. Sinds kort ben ik begonnen met 2 scheppen korrel.
In het begin was het een toppaard. Heel braaf en ontspannen lopen, ook nageeflijk lopen. Het enige waar ze altijd problemen mee gehad heeft is stelling. Ze heeft de neiging om constant met een buitenstelling te lopen, en reageert niet echt op druk van mijn been.
Sinds vorige week begint ze zich ineens echt verschrikkelijk te gedragen onder het zadel. Ze schrikt van alles en iedereen en gaat voor het minste uit haar plaat. Ook een nieuw trucje is om gewoon plots stil te staan, en als je dan been wil geven achteruit gaan en steigeren..
Ikzelf heb 7 jaar lang een paard gehad maar heb hier altijd recreatief mee gereden. Heb wel 14 jaar paardgereden, maar nooit echt privéles gehad. Nu nemen we samen elke week 1 uur privéles.
Iemand die mij kan helpen of iemand die tips heeft? Ik zit nu op het punt dat ik stress heb en bang ben als ik erop moet kruipen. En als het zo blijft overweeg ik om haar met heel veel pijn in het hart te verkopen aan iemand die wel competent is om dit op te lossen. Ik rijd namelijk paard als ontspannende hobby, maar dat is momenteel absoluut niet het geval