Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
LisaFalco schreef:Ik heb dit probleem afgelopen zomer ook gehad met mijn paard. Heb zelfs een aantal keren met een intstructeur geoefend. Probeer eerst voor jezelf uit te zoeken of het wel of geen angst is. Aangezien hij normaal wel altijd braaf was lijkt mij dat hij aan het klooien is. Iets medisch denk ik ook niet, gezien hij in de bak niet staakt.
Ik zelf (en denk ook de meeste andere ruiters) durfde het paard tijdens een buitenrit niet zo aan te pakken zoals ik normaal in de bak zou doen omdat ik dat toch een angstig idee vond. Ben dus uiteindelijk een paar keer met de instructeur gaan buitenrijden en ben weer baas geworden over mijn eigen paard. Wat ik nu steeds probeer te doen en waarmee het mij nu ook lukt: zodra ze gaat stilstaan en niet meer verder wil, niet trekken(!) want anders heb je grote kans dat ze gaat steigeren en dan desnoods met een zweep zolang voorwaarts vragen totdat ze weer vooruit gaat. Waarschijnlijk is hij je nu gewoon aan het uitproberen dus zorg dat je de baas blijf. Zou dit wel niet doen als je alleen aan het buitenrijden bent, neem altijd iemand mee als het gevaarlijk wordt.
ingridxxs schreef:IkbenElles, ik denk niet dat dat het probleem zelf oplost. Zoals hierboven, volgensmij is het geen uitproberen..
ElisexJoelle, Dat ga ik proberen!
ingridxxs schreef:Zoals hierboven vermeld, probleem in het vertrouwen misschien? / angst? / beetje onzeker door het weer?