Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shelly21 schreef:Ianrowan2009 schreef:Lijkt op hoefkatrolontsteking.
Kun je dit zien aan de hoef?
Shelly21 schreef:Ianrowan2009 schreef:
Kun je dit zien aan de hoef?
Dat valt helaas nietvanaf de buitenkant te zien. Het zit in het benige en weke delen van het katrolgebied en is alleen vast te stellen dmv foto's, MRI, CT scan.
Maar voordat je deze onderzoeken gaat overwegen zou ik inderdaad hetgeen wat eerder gezegd is eerst afgaan.
Onderzoeken zijn namelijk wel prijzig.
Ianrowan2009 schreef:Lijkt op hoefkatrolontsteking.

No_No schreef:ik heb onlangs rontgens laten maken van beide voorbenen van mijn paard. Ik wilde weten hoe het hoefkatrolgebied er uit zag. Ik was 150 euro kwijt voor 4 fotos, hoeven uitsnijden en een sedatie.
TS, een klinische keuring zegt niet zo veel vind ik zelf. Die van mij is er ook doorheen gerold zonder aanmerking alleen op de rontgen bleek hij slechte straalbeenderen te hebben en werd daarop toen wel afgekeurd..
Ik persoonlijk zou de benen op de rontgen zetten om hko of artrose uit te sluiten en van daaruit verder bekijken.
Succes en sterkte..!
genja schreef:Ianrowan2009 schreef:Lijkt op hoefkatrolontsteking.
Knap dat jij röntgen ogen hebt kan je geld mee verdienen
Ts zou het gewoon eens met de dierenarts overleggen of die een idee heeft en misschien kijken of iemand je rijden kan filmen wie weet heeft het struikelen onder het zadel een rijtechnische oorzaak