ten eerste modjes, ik hoop heeeel erg dat t goed staat. Ik heb echt geen idee waar het moet

Ten tweede, ik wist even geen titel

Mijn vriend vindt het rijden gelukkig erg leuk en begint het ook steeds leuker te vinden!
Hij rijdt ongeveer 1 keer per week zijn rondje met mijn pony, maar het liefst zou hij springen.
Omdat hij denkt dat dat na een jaar alllaaaaaang kan, wil hij nog beter zijn best gaan doen.
Het probleem is nu vooral zijn evenwicht. Pony is hartstikke braaf, maar als ik denk dat als ze net een stap naar links zou doen dat mijn vriend rechtdoor gaat.
Hij heeft al eens in de zoveel tijd les, maar nu zoek ik eigenlijk oefeningen waarmee ik zijn zit kan verbeteren.
Als hij rijdt geef ik hem aanwijzingen en zeg wat hij moet doen (volte, van hand veranderen). De enige aanwijzingen die ik hem geef is hakken naar beneden, rechtop zitten, tempo houden, op de hoefslag. Het is dus niet heel boeiend, maar het is voor hem meer dat hij dan weet wat hij moet doen.
Nu is de vraag dus, wat kan ik doen om hem zijn evenwicht te laten verbeteren.
Ik dacht al aan zonder beugels, dit leek me het meest logisch. En ik zal het aan onze instructeur vragen. Maar misschien hebben jullie nog goede tips!
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt!
Zo rijdt mijn vriend tegenwoordig rond: