(Ik weet niet precies of het hier goed staat, als dat niet zo is sorry daar voor!)
Ik wil graag even mijn verhaal kwijt aangezien ik niet meer weet wat ik moet doen.
Ik ben een meisje van 13 jaar en heb een eigen pony gekregen toen ik 10 was, de pony heet May, was 3 jaar en net zadelmak toen ik haar kreeg, galop, draf enz kende ze wel maar daar bleef het bij.
Mijn pony is altijd al wel eigenwijs geweest, zoals van de voltes af springen en dan een sprintje trekken, heel erg klooien op de straat dat ze dan bijvoorbeeld zomaar ging omdraaien en ging lopen, dat kregen we er opzich elke keer wel weer "uit".
Maar ongeveer 5 maanden geleden heeft ze weer wat nieuws bedacht: kei hard wegschieten als er een pony de bak uit gaat, nu word het alleen steeds erger, ze doet het nu namelijk ook als er een pony bij komt of als ze gewoon wat hoort of ziet.
Ze gaat dan echt echt heel erg hard rennen naar de bakdeur en maakt daar dan meestal een noodstop, soms maakt ze nog wat rondjes in het zelfde tempo.
Als mijn pony gaat rennen maakt ze zichzelf super sterk, pakt het bit vast en gaan met die banaan.
Ik ben zelf vrij slank dus ik kan niet heel erg veel inbrengen als ze gaat rennen

Mijn pony gaat elke dag naar buiten en ik rijd en longeer haar dus ze krijgt iid genoeg beweging in de week, aan het voer kan het ook niet liggen want ze krijgt maar 1 handje biks waar eigenlijk niks in zit. (daar om heen krijgt ze ook ruwvoer natuurlijk)
we hebben echt al ontzettend veel geprobeerd zoals longeren voor het rijden, iemand anders er op laten rijden, op de volte zetten (wat bijna onmogelijk is voor mij) het gedrag negeren, afstraffen en ga zo maar door.
Ik wil heel graag verder in de wedstrijdjes enzo maar dat is heel erg moeilijk als ze de hele tijd gaat rennen in de proef want ik kan haar gewoon echt niet meer houden, als ze er nu vandoor gaat klap ik gewoon helemaal dicht, ik ben echt bang geworden en dat ben ik niet snel. Ik ben er al een paar keer afgevallen omdat ze er soms ook nog bij bokt..
Ik vind het rijden zo helemaal niet meer leuk en ik heb er ook geen zin meer in, mijn ouders weten ook niet wat ze moeten doen, en willen er alles aan doen om het weer goed te laten komen.
rijden is zo geen plezier en ontspanning meer voor mij en ik krijg hier zo ontzettend veel stress van en hoofdpijn dat het gewoon allemaal niet meer leuk is, ik ben er klaar mee, terwijl ik echt niet langer dan een week zonder paardrijden kan..
Het zadel is gecontroleerd door de zadelmaker en die ligt goed, de dierenarts is een paar maanden geleden geweest en ze is gezond, ook is de tandarts geweest en dat is ook allemaal goed.
May kan prima zonder paarden en vind het thuis ook niet erg als onze andere paarden gaan rijden dus ik denk dat het ook geen verlatingsangst is.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Want zelf weet ik het echt niet meer..