Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aeolusnr1 schreef:Spijtig vind ik dit, dit is een mooi voorbeeld en je bent zeker niet de enige met dit soort problemen.
Je zult dit niet graag horen, maar ik ben heel zeker dat jij bij het beleren HEEL Grote fouten gemaakt hebt, heel veel basis dingen overgeslagen hebt, je dacht paard is toch braaf genoeg en die doet toch wat ik van hem vraag, neeeeeeeee
Het paard is nu geworden wat jij van hem hebt gemaakt, paard heeft hier geen enkele schuld aan, zoek de fout bij jezelf.
Om dit weer een beetje goed te maken zal het eigenlijk hernieuwde basis-belering moeten worden, maar dan hopelijk beter gedaan dan dat jij het tot nu toe hebt gedaan.
Spijtig voor jou, maar vooral ook voor het betreffende paard, die heeft enkel verkeerde lessen gekregen.
aeolusnr1 schreef:Spijtig vind ik dit, dit is een mooi voorbeeld en je bent zeker niet de enige met dit soort problemen.
Je zult dit niet graag horen, maar ik ben heel zeker dat jij bij het beleren HEEL Grote fouten gemaakt hebt, heel veel basis dingen overgeslagen hebt, je dacht paard is toch braaf genoeg en die doet toch wat ik van hem vraag, neeeeeeeee
Het paard is nu geworden wat jij van hem hebt gemaakt, paard heeft hier geen enkele schuld aan, zoek de fout bij jezelf.
Om dit weer een beetje goed te maken zal het eigenlijk hernieuwde basis-belering moeten worden, maar dan hopelijk beter gedaan dan dat jij het tot nu toe hebt gedaan.
Spijtig voor jou, maar vooral ook voor het betreffende paard, die heeft enkel verkeerde lessen gekregen.
aeolusnr1 schreef:Ik begrijp heel goed dat ts en heel veel anderen mijn antwoord niet graag lezen.
Maar als je ts haar profiel bekijkt ze is 14j oud en heeft zoals ze zelf zegt haar Tinker zelf beleerd, das allemaal leuk en fijn en zoals idd de meeste Tinkers wel zijn , het zijn eerder rustige paarden die niet vlug opkijken en niet erg schrikkerig aangelegd zijn, dus het beleren ging in eerste instantie vrij makkelijk.
Het betreft een jong paard, dus die krijgt meer spieren net ook door de training en het werken met het paard, die gaat idd de ruiter ook uitttesten van waar liggen hier de grenzen en dergelijke, en die merkt dat grenzen soepel en rekbaar zijn, en tjaaaa dan kom je ineens bij een situatie dat er ineens geen rem of geen stuur meer is.
Ik hoef daar helemaal niet helderziend voor te zijn om dit te kunnen inschatten, ik hoef het paard daar ook niet echt voor gezien te hebben, de kans dat dit het probleem is, is bijzonder groot.
En idd ik train zelf professioneel paarden, maar wil mij zeer zeker niet opdringen hier, ik wil alleen maar zeggen zoek de fout bij jezelf, want dit is heel duidelijk er zijn heel veel fouten gemaakt bij het beleren anders heb je echt zo'n situatie echt niet.
Zoek goede instructie een trainer daar bij jou in de buurt, die dan samen met jou dit gaat oplossen.
succes.
witenbruin schreef:En toch heeft aeolusnr1 gelijk.
Basis is een goede voorbereiding.
Enkel en alleen dit.