Sinds enige tijd heb ik een geweldig bijrijdpaard. Hij is al M2 en is een echte leermeester voor mij.
Ik heb wel wat ervaring in de dressuur maar ben nog geen m2 en heb enkel wat wedstrijden bij de pony's gereden. Nu gaat het rijden harstikke lekker en ontspannen en gaan we met sprongen vooruit (lees: ik ga met sprongen vooruit, paard weet het allemaal allang

Ik denk dat het met evenwicht en balans van mijn kant te maken heeft. Vanuit stap gaat het 80% van de tijd goed en kan ik in een verzamelde galop aanspringen, maar vanuit draf lukt het mij totaal niet.
Paard steekt dan z'n hoofd in de lucht een draaft weg, alsof ik hem de hulp geef om harder te gaan ipv galop. Terwijl ik hem juist een beetje inhoud, binnenbeen op de plek, buitenbeen naar achteren en een duidelijke hulp geef.

Ik heb natuurlijk al les, en tijdens de les lukt het mij ook goed, op een of andere manier rijd ik dan wat 'kordater' dat wanneer ik zelf aan het werk ben. Het is deels dan ook jammer dat het tijdens de les zo goed gaat omdat ik dan niet goed aan mijn probleem kan werken.
Heeft iemand tips voor mij? Ik vind het erg jammer gezien het rijden over het algemeen genomen heel fijn gaat, als we eenmaal in galop zitten is het ook heerlijk ontspannen. Lijkt gewoon op een miscommunicatie telkens.
Groetjes
Eileen