Ik zal eerst even uitleggen hoe we ervoor staan, we begonnen 3 jaar geleden, onervaren, niet goed bevestigd paard, ruiter met niet genoeg ervaring om het op te lossen, verkeerde instructie, niet goed passend zadel, ook nog een echte merrie die zich niet makkelijk laat rijden, kortom slechter begin kon niet.
Sinds ongeveer vorig jaar een hoop fysio en osteopathie voor m'n paard verder, paard een maandje door laten rijden door een ervaren ruiter, nu ook les van die ruiter, nieuw zadel. ze laat zich nogsteeds niet heel makkelijk rijden, bouwt snel spanning op en wil wel eens bokken/springen, maar over het algemeen gaat het heel goed, dus hebben we besloten een startpas aan te vragen.
Ik wil erg graag met haar springen en dat gaat ons op oefenparcoursen ook goed af. Nu moeten we alleen eerst een winstpunt rijden in de dressuur, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan voor ons volgensmij.
Als voorbeeld neem ik even m'n wedstrijd van gisteren:
Eerste proef:
Erg onrustig en gespannen, bont paard op losrij terrein ernaast die dan word aangezien voor een monster, met als resultaat verkeerd aanspringen in galop, af en toe een bok en dingen slecht af kunnen werken. Ik probeer er niet te veel op uit te doen en gewoon alles netjes af te werken maar niet in gevecht te gaan met haar.
Terecht 164 punten.
Tweede proef:
Ging voor mijn gevoel echt super, top braaf, helemaal rustig, goede galop, goed de hoeken in kunnen rijden, heb alles netjes af kunnen werken.
Resultaat: 171 punten.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik veel meer mensen hoorde klagen over lage punten.
Wie heeft voor mij nou De tip waar ik op moet letten, wat ik moet doen, of juist niet moet doen?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer

Dit waren de 3e en 4e proef, heb wel een aantal keer vaker oefendressuur gereden.
Alvast bedankt