Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bizzybijtje schreef:Meer door je hakken veren tijdens het lichtrijden. Heeft niets met te korte beugels te maken.
sadekeshia schreef:Bizzybijtje schreef:Meer door je hakken veren tijdens het lichtrijden. Heeft niets met te korte beugels te maken.
Daar ben ik het niet mee eens, als je teveel in stoelzit zit en te korte beugels hebt kan het best zijn dat je tijdens de neerwaartse beweging je voeten teveel naar voren hebt (ivm stoelzit)
Hierdoor kun je je niet optimaal tegenhouden en kom je dus steeds wat te hard neer.
Als je je beugels langer zou maken en waarschijnlijk automatisch minder in stoelzit komt te zitten, zijn je hakken en voeten rechter onder je lichaam en heb je er meer steun aan tijdens de neerwaartse beweging in het lichtrijden
sadekeshia schreef:Hoezo niet? klinkt om mij logisch
Edit: Sorry ik zag niet dat er wat dikgedrukt was, ik schreef het ook met enige twijfel, daarom heb ik er nog 'waarschijnlijk' voor gezet.. Ik weet niet voor mij klinkt dit logisch..
Vind jij dat dit sowieso niet zo is of dat dit bij iedereen niet zo is?
Bij mij heeft het wel geholpen namelijk
Bizzybijtje schreef:sadekeshia schreef:Hoezo niet? klinkt om mij logisch
Edit: Sorry ik zag niet dat er wat dikgedrukt was, ik schreef het ook met enige twijfel, daarom heb ik er nog 'waarschijnlijk' voor gezet.. Ik weet niet voor mij klinkt dit logisch..
Vind jij dat dit sowieso niet zo is of dat dit bij iedereen niet zo is?
Bij mij heeft het wel geholpen namelijk
Bij iedereen niet zo. Een stoelzit komt uit een opgetrokken heup, vaak is het zo dat wanneer je je beugels langer doet bij een stoelzit, dat je je beugels kwijt raakt. Ik kan mijn beugels zo kort doen als ik wil, een stoelzit krijg ik niet.
Lara_Silver schreef:Lekker standaard, maar zitles nemen! Doe het jezelf ook eens een half uurtje aan om zonder beugels licht te rijden. Dan kan je namelijk alleen maar op de correcte hoogte uit het zadel komen en niet neer ploffen, ook leer je vanuit je bovenbenen licht te rijden en niet vanuit je beugels. Mensen die te hard neer ploffen rijden vaak vanuit de beugels, dwz dat ze zich af stoten, te hoog uit het zadel komen en weer terug ploffen omdat ze niet vanuit de bovenbenen rijden en hun beweging dus ook niet meer kunnen opvangen met hun spieren.