Ik heb een vraagje.. Ik rij nu ongeveer een jaar op mijn verzorgpaardje maar ik merk dat ze steeds minder energie heeft/ minder zin krijgt om te gaan rijden..
Ik wou graag weten wat jullie denken dat de oorzaak is en nog liever wat een oplossing is.
Ik probeer zo veel mogelijk af te wisselen in het rijden. Balkjes lopen in stap/draf/gallop , af en toe een keer springen in de les, longeren als de longeercirkel droog is ( die is vaak erg nat) , buitenritjes, zonder zadel, en ook tijdens het rijden veel figuren , overgangen enz. Ik rij nog maar 2.5 jaar dus wijken ed zit er nog niet in maar de basis wel

Een vriendin zei dat vrijheidsdressuur mischien leuk is , en dit later toepassen onder het zadel maar ik weet hier eigenlijk niks van.. Ik heb ook gelezen dat ``intresante dingen in de bak leggen leuk is maar ik ben bang dat ik er heel snel naast lig ( tis namelijk een echte dramaqueen) of dat ze er al snel genoeg van heeft...
Ze loopt trouwens ook voor de kar , dat kost haar denk ik ook erg veel energie want de eigenaar gaat op zondag en maandag 3 uurs ritten met haar maken. Dat lijkt me ook een energie vreter maar zoals ik van mensen hoor heeft het geen zin om daar wat van te zeggen.....
Ze krijgt ook genoeg bij ons op stal te eten ( ze krijgen eerder te veel dan te weinig, vandaar dat ze ook zo lekker mollig is hhaaha )
hoop dat jullie wat weten