Ik heb sinds 1juni mijn eigen paardje gekocht van de manege waar ik reed, eigenlijk was het niet de bedoeling dat ik een paarde ging kopen daar maar anders moest mijn lieverd weg wegens onhandelbaar ( in mijn ogen was ze gewoonweg niet geschikt voor beginners) ik heb hier onlangs een topic geplaatst over haar dat ze steeds wegliep in draf en uit de cirkel viel.... Dit is ondertussen opgelost. Nu heeft ze steeds al gehad dat ze de teugels uit de handen trekt in stap en tijdens het draven ze haar hoofdje zeer hoog houd, dit doet ze wss omdat ze het bit wil ontwijken omdat ze lang door verschillende ruiters gereden is geweest ( ze is nml 19 en heeft veel maneges gezien) ik rijd haar altijd met een zo een rustig mogelijke hand en als ze haar hoofd omhoog steekt houd ik mijn handen stil zodat ik niet onnodig in haar mond zit. En rijd haar gewoon door tot ze het bit zelf terug opzoekt. Dot doet ze pas na lang losrijden. Ikzelf stuur haar met mijn benen en met mijn stem en enkel als ze niet luisterd stuur ik lichtjes bij met de teugels ook vertragen en halthouden doe ik voornamelijk met de stem en zit en soms.. Met een halve ophouding maar dan we heel voorzichtig. Nu was mijn vraag hoe ik haar gewoon rustig kan laten ontspannen zonder sprake te hebben van aan de teugel lopen gewoon lekker hoofdje laag in stap en draf om mee te beginnen... Ergens deze week of volgende week komt de tandarts en haar volledige check up is juist geweest en ze had geen problemen met haar rug e.d... Ook de teugels steeds uit de handen trekken zou ik haar graag willen mee doen ophouden omdat dit best ook wel pijn doet aan mijn handen, ik rijd haar zo zacht mogelijk en met een dubbelgebroken bitje ook met enkel een halster doet ze dit(hoofdje omhoog in draf en teugels uit handen trekken ) hopelijk weten jullie meer
Groetjes Demi