kan iemand mij helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nienkemabel

kan iemand mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:31

Ik heb een verzorg paard alleen tijdens het rijden wil ze in draf en galop haar benen totaal niet optillen en daardoor zit gelop heel onprettig en is moeilijk te blijven zitten weet iemand misschien de oorzaak en weet iemand een oplossing hiervoor?

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:36

dan is ze niet genoeg voorwaarts , neem lessen , en je weet hoe ze goed voorwaarts moet zijn ! :j

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:42

osanta schreef:
dan is ze niet genoeg voorwaarts , neem lessen , en je weet hoe ze goed voorwaarts moet zijn ! :j

Voorwaarts is ze zeker genoeg moet der altijd inhouden

Sara_4027

Re: kan iemand mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:46

je moet haar hoofd bij je houden, en je moet haar achterbenen meer onder haar lichaam vragen

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:50

nienkemabel schreef:
osanta schreef:

Voorwaarts is ze zeker genoeg moet der altijd inhouden

als ze goed voorwaarts is , werkt ze voor je , als je haar altijd moet inhouden , loopt ze onder je weg , wilt ze weglopen van het werk ! ;)

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 19:55

Sara_4027 schreef:
je moet haar hoofd bij je houden, en je moet haar achterbenen meer onder haar lichaam vragen

Als ik haar hoofd bij me houd dan begint ze te stijgeren of te bokken en der hoofd omhoog gooien... Ze heeft nogal een eige willetje en hoe streng ik ook ben ze blijft het doen

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 20:02

Citaat:
als ze goed voorwaarts is , werkt ze voor je , als je haar altijd moet inhouden , loopt ze onder je weg , wilt ze weglopen van het werk ! ;)

Een ding weet ik zeker dat ze niet onder me weg loopt ze is gewoon te enthousiast en ze wil dol graag werken
Laatst bijgewerkt door Apple op 17-08-14 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote gefixt

Chapeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:05

Als ze dol graag wil werken, waarom steigert of bokt ze dan? Neem eens les, een goede instructeur kan je hier mee helpen.
Laatst bijgewerkt door Chapeau op 15-08-14 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:05

nienkemabel schreef:

Een ding weet ik zeker dat ze niet onder me weg loopt ze is gewoon te enthousiast en ze wil dol graag werken[/quote]

ik wil nu niet bot klinken , maar ik & Sarah proberen je te helpen maar je reageert best bot, en hebt er wel weer smoesjes er voor terug , weet je zeker dat je geholpen wilt worden ?

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 01:11

Citaat:
ik wil nu niet bot klinken , maar ik & Sarah proberen je te helpen maar je reageert best bot, en hebt er wel weer smoesjes er voor terug , weet je zeker dat je geholpen wilt worden ?

Ja ik wil zeker geholpen worde, maar wat er word gezegt klinkt niet wat er mis is wat er aan de hand is voorwaards is ze genoegen het zijn zeker geen smoesjes dat zij stijgert en bokt als ik haar hoofd bij me wil houden heeft te maken met haar vorige adres waar ze niet fijn werd behandelt

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 01:15

Chapeau schreef:
Als ze dol graag wil werken, waarom steigert of bokt ze dan? Neem eens les, een goede instructeur kan je hier mee helpen.

Dat doet ze al toen ze hier kwam omdat er bij het vorige adres werd ze mishandelt en nogal hardhandig werd behandelt tijdens het rijden en een instructeur zij dat ik rustig moest houden bij het rijden met de hulpen en dat heeft niet gewerkt...

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 01:27

Pff als het echt niet gaat met doorzitten in galop is er altijd de verlichte zit nog, alleen als,je dressuur matig rijd niet zo goed.
maar werkt het ook niet als je bij wijze van iedere dag een milimeter bij pakt. Als ze dan heel even goed doet(al is het nog geen 10 seconde) los en uitbondig belonen

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 10:58

spotterick schreef:
Pff als het echt niet gaat met doorzitten in galop is er altijd de verlichte zit nog, alleen als,je dressuur matig rijd niet zo goed.
maar werkt het ook niet als je bij wijze van iedere dag een milimeter bij pakt. Als ze dan heel even goed doet(al is het nog geen 10 seconde) los en uitbondig belonen

In de loop van de tijd heb ik mijn zit al wel gevonden in galop heb okk een tijd in verlichte zit gegalopeerd en dat heeft toen ook geholpen maar heeft niks gewerkt met haar benen optillen weet je daar misschien iets op?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:05

Klinkt alsof je niks van andere bokkers aanneemt.
Alles is niet zo..
We proberen je te helpen.

Ik zou zeggen neem les, want hoe ik het hier uit lees, is dat je geen controle hebt over het paard.
Als je hem continu moet inhouden loopt hij dus degelijk onder je uit, een paard dat voor je wilt werken reageert scherp maar blijft je volgen kwa tempo.

En weet niet wat jij vertaat onder hoofd bij houden?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:23

Ik weet hoe de tuigers het hier in de regio doen xd, alleen of het fijn is voor je paard.
met touwen en katrolletjes waardoor dat ie zijn benen hoger moet optillen, lijkt me niet fijn. Maar iedere oude boer die een hackney heeft gehad kent het hier.
verder doet ze ook zo moeilijk als je haar longgeert op contact?

Chapeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:08

spotterick schreef:
Ik weet hoe de tuigers het hier in de regio doen xd, alleen of het fijn is voor je paard.
met touwen en katrolletjes waardoor dat ie zijn benen hoger moet optillen, lijkt me niet fijn. Maar iedere oude boer die een hackney heeft gehad kent het hier.
verder doet ze ook zo moeilijk als je haar longgeert op contact?

Dit moet de topicstarter al helemaal niet gaan proberen, ik denk niet dat dat goed komt! Ts, neem nou les, van een goede instructeur !

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:12

nienkemabel schreef:
Chapeau schreef:

Dat doet ze al toen ze hier kwam omdat er bij het vorige adres werd ze mishandelt en nogal hardhandig werd behandelt tijdens het rijden en een instructeur zij dat ik rustig moest houden bij het rijden met de hulpen en dat heeft niet gewerkt...

En daar komt het aloude smoesje van dat je paard vroeger is mishandeld. TS kijk naar jezelf en zoek niet steeds excuses voor de tips die anderen hier geven. Probeer het op zijn minst. En kijk vooral wat jezelf fout doet.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:16

Uhm, hoe kan een paard galopperen of draven als hij zijn benen niet optilt? :=

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:17

Of vraag de eigenaar eens of hij/zij dit probleem ook heeft en of hij/zij je kan helpen?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:19

twee prachtige woorden: neem les :j

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 18:50

Poek schreef:
Of vraag de eigenaar eens of hij/zij dit probleem ook heeft en of hij/zij je kan helpen?

Eigenaar rijd niet meer na een auto ongeluk maar zij had dit probleem ook zij ze.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:52

Vanaf de computer kunnen we je ook niet goed helpen, en de dingen die genoemd worden zijn niet goed genoeg dus.. Les is een goed idee! :)*

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:53

Ts. Je luistert niet.
Er worden hondert tips gegeven die je compleet negeert en alles maar op het paard schuift.

Neem gewoon les en loop niet hier van allerlei onzin uit te praten. ;)

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:15

Citaat:
Dit moet de topicstarter al helemaal niet gaan proberen denk niet dat dat goed komt! Ts, neem nou les, van een goede instructeur !

Dat lijkt me ook niet zo'n slim plan om dat te gaan doen nee. Ik zoek wel een goede instruscteur

nienkemabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 19:19

JenW schreef:
Ts. Je luistert niet.
Er worden hondert tips gegeven die je compleet negeert en alles maar op het paard schuift.

Neem gewoon les en loop niet hier van allerlei onzin uit te praten. ;)

Als die tips mij niet aanspreken door omstandigheden dan ga ik opzoek naar die mijwel aanspreken en sorry maar wat ik zeg is geen onzin misschien dat dat voor jullie zo klinkt maar dat is zeker niet het zijn geen smoesjes ik zeg alleen maar waarom het mij niet aanspreekt!