Ik ben vaak aan het springen.
En dacht ik aan een martingaal maar mijn
pony doet d'r hoofd niet echt omhoog.
Wel gaat ze soms beetje te snel.
Heeft een martingaal nu nog nut?
Wat vinden jullie?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HaveLoll schreef:Wat ik ook niet snap, op maneges (niet allemaal) gebruiken ze ook martingalen zonder dat ze altijd springen en zonder dat het paard zijn hoofd omhoog doet. Wrm dan?
niet kopen dus
midgie schreef:Kind neem les , een martingaal lost jou probleem niet op, door te weten waar je mee bezig ben wel,
Als je dat niet wil en er geen tijd in wil steken zeiden we vroeger ga dan punniken, maar tegenwoorden kunnen ze beter zeggen ga loombandjes maken, maar leer eerst rijden voor je gaat springen.
egnie schreef:Ik vind sommige reacties nogal overtrokken. We hebben het over een martingaal die wanneer deze correct is bevestigd geen inwerking heeft.
TS als jij denkt dat een martingaal je kan helpen, zou ik er gewoon eens 1 proberen. Even overleggen met je lesgever en er is vast wel iemand die er eentje heeft liggen om te proberen.
Ik heb er ook regelmatig een martingaal (borsttuig) aan zitten. Ik vind het wel een fijn idee als ik buiten rijd dat ik iets meer te zeggen heb in bepaalde situaties. De meesten paarden doen toch hun hoofd omhoog als het spannend wordt. Met een martingaal kun je dat een beetje voorkomen.
Ik zie liever een martingaal er nutteloos aanhangen dan die bontjes voor onder het zadel, of aansnoerneusriemen die te strak zitten.
egnie schreef:Ik vind sommige reacties nogal overtrokken. We hebben het over een martingaal die wanneer deze correct is bevestigd geen inwerking heeft.
TS als jij denkt dat een martingaal je kan helpen, zou ik er gewoon eens 1 proberen. Even overleggen met je lesgever en er is vast wel iemand die er eentje heeft liggen om te proberen.
Ik heb er ook regelmatig een martingaal (borsttuig) aan zitten. Ik vind het wel een fijn idee als ik buiten rijd dat ik iets meer te zeggen heb in bepaalde situaties. De meesten paarden doen toch hun hoofd omhoog als het spannend wordt. Met een martingaal kun je dat een beetje voorkomen.
Ik zie liever een martingaal er nutteloos aanhangen dan die bontjes voor onder het zadel, of aansnoerneusriemen die te strak zitten.