Sinds kort ga ik 'lesgeven' aan een meisje dat bij ons op de manege heeft gereden (totdat ze haar eigen pony kreeg
) Ik noem het niet echt lesgeven, aangezien ik dit niet professioneel doe, ik zeg haar gewoon een aantal figuren die ze zou kunnen rijden, want ze heeft me verteld dat ze zelf geen inspiratie heeft en hierdoor niet veel doet buiten wat draven op de hoefslag, volte en van hand veranderen.
Toen ze al een tijdje bezig was en de pony dus voldoende was opgewarmd, vroeg ik haar om op een bepaalde plaats aan te galopperen, maar dit bleek dus een enorm probleem te zijn.
Ik vroeg haar bv om in de hoek tussen A en K aan te springen, maar dit deed hij niet, volgende hoek, weer niet en zo voorts en zo verder. Het enige dat hij deed was op een snel tempo draven.
Vervolgens heb ik gezegd om van hand te veranderen, misschien ging het daar beter en dat was ook het geval, maar nu niet om te zeggen dat het goed ging.
Enfin, als de pony uiteindelijk in galop is geraakt, houdt hij dit maar een paar passen vol, een lange zijde galopperen zit er niet in, laat staan een volledige ronde... En dit terwijl hij voldoende wordt aangespoord om te gaan (losse teugels, benen geven, stem-commando)
Hebben jullie tips om dit vlotter te laten verlopen?

Alvast bedankt!