Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anne96 schreef:@melissapupa: dat lijkt mij niet echt de reden want ik verander niets aan de druk. Ze loopt steeds op contact, zowel in stap, draf als galop.
melissapupa schreef:Anne96 schreef:@melissapupa: dat lijkt mij niet echt de reden want ik verander niets aan de druk. Ze loopt steeds op contact, zowel in stap, draf als galop.
dat dacht ik bij mezelf dus ook![]()
maar als ik van galop terug kom naar draf zijn mijn teugels veel langer.
ik verander ook niet van druk.
althans dat dacht ik
bedankt!
melissapupa schreef:ik denk dat je geen tot weinig teugel druk hebt in de galop.
dan voelt het paard zich ''vrij''.
probeer normale druk van de draf ook te gebruiken in galop.
elenaMM77 schreef:melissapupa schreef:ik denk dat je geen tot weinig teugel druk hebt in de galop.
dan voelt het paard zich ''vrij''.
probeer normale druk van de draf ook te gebruiken in galop.
dat lijkt mij niet, een paard onder het zadel hoort niet te bokken, ook niet als ik met lange teugel zou draven of galopperen zonder dat ik überhaupt druk erop heb.
belangrijker is te achterhalen waarom het dier bokt.. alleen vrij, aan de longe, pas met zadel erop.. of is het echt pas met ruiter..
als hij tijdens het galopperen na het aanspringen bokt dan kan dat verschillende oorzaken hebben. als het hele series zijn, dan is het meest waarschijnlijke dat het paard het erg moeilijk vind of last van zijn rug heeft of een niet goed passend zadel, of, of, of
is het maar een enkele bok af en toe.. dan doet mij dat meer denken als 'te enthousiast' en vergeet de ruiter erop (corrigeren dan op dat moment, want hij mag jou niet vergeten, ongeacht of je de teugels eraan hebt of niet, hij hoort te weten dat jij erop zit).. of protest omdat je per ongeluk een bonk doorgeeft wat hij niet lekker vind op zijn rug.
maar er kunnen nog legio opties zijn.. het beste is iemand met goed verstand er even naar laten kijken terwijl je bezig bent.
Francieen schreef:als je dat weet sla je hem toch een x met de zweep over ze reet. maggie het niet moet je het afleren, net zolang doorgaan totdat hij stopt. dan gaan stappen en belonen en dan weer aangalloperen doetie het weer herhaal je het en dan is het over..