Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marocje schreef:Het ligt in elk geval niet aan de pony. En longeren doe je niet omdat ie het niet leuk vindt? Dan begrijpt ie dit ook niet, logisch dat het niet leuk is dan.
Zoals zovaak wordt gezegd in dit soort topics: waar is de instructie? Wie helpt jullie?
Edit: zoals LBL... voor mij zegt
Joolien schreef:Paarden zijn niet eigenwijs of houden je niet voor de gek, paarden zijn reactiedieren en reageren op het moment. Dus waarschijnlijk gaat er in de basis al iets mis.
Longeren moet elk paard gewoon kunnen, als hij daar al niet naar je luistert begrijpt hij je ook dan al niet, maw wordt hem niet duidelijk wat je van hem wilt. Sommige paarden hebben het zo door, sommige zijn zo gevoelig dat op een verkeerde plek met een verkeerde houding staan al invloed heeft.
Dit bedoel ik niet banketstaaf maar zoek de fout bij jezelf. Leer duidelijk te zijn naar je pony met kleine signalen en geef de pony de tijd.
geerke schreef:voordat iedereen roept dat hij het niet snapt...er bestaan inderdaad pony's die gewoon erg eigewijs zijn en het niet willen snappen.Soms ligt het wel degelijk aan de pony.
Je moet het dan op een andere manier aanpakken...welke weet ik niet want ik ken dit geval niet.
Joolien....heb je weleens met andere paarden te maken gehad dan de hoog in het bloed staande paarden waar jij doorgaans mee werkt?
Een pony is echt totaal iets anders hoor
geerke schreef:voordat iedereen roept dat hij het niet snapt...er bestaan inderdaad pony's die gewoon erg eigewijs zijn en het niet willen snappen.Soms ligt het wel degelijk aan de pony.
Je moet het dan op een andere manier aanpakken...welke weet ik niet want ik ken dit geval niet.
Joolien....heb je weleens met andere paarden te maken gehad dan de hoog in het bloed staande paarden waar jij doorgaans mee werkt?
Een pony is echt totaal iets anders hoor
Joolien schreef:Paarden zijn niet eigenwijs of houden je niet voor de gek, paarden zijn reactiedieren en reageren op het moment. Dus waarschijnlijk gaat er in de basis al iets mis.
Longeren moet elk paard gewoon kunnen, als hij daar al niet naar je luistert begrijpt hij je ook dan al niet, maw wordt hem niet duidelijk wat je van hem wilt. Sommige paarden hebben het zo door, sommige zijn zo gevoelig dat op een verkeerde plek met een verkeerde houding staan al invloed heeft.
Dit bedoel ik niet banketstaaf maar zoek de fout bij jezelf. Leer duidelijk te zijn naar je pony met kleine signalen en geef de pony de tijd.
Cajushe schreef:.
Dat is dus ook ons dilemma, als hij wilt ,kan.hij luisteren , maar als hij er geen zin heeft gebeurt het niet, en dat geld eigenlijk voor alles, hij vertikt het gewoon. Want hij heeft het al vaak genoeg wel goed gedaan, en soms doet hij het gewoon.niet, en dan.kan je op je.kop gaan staan ,maar het interesseert hen echt niet
Cajushe schreef:Dat is dus ooj ons dilemma, als hij wilt ,kan.hij luisteren , maar als hij er geen zin heeft gebeirt het niet, en dat geld eigenlijk voor alles, hij vertikt het gewoon. Want hij heeft het al vaak genoeg wel goed gedaan, en soms doet hij het gewoon.niet, en dan.kan je op je.kop gaan staan ,maar het interesseert hen wcht niwt