Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Enne o ja, hij zal ook wel aangekomen zijn en dan heb je ook minder zin hé om weer aan de slag te gaan. Wellicht Jaopie als je hem weer op de rit hebt, met bijrijder gaan rijden, zodat mocht je nog een keertje op vakantie gaan of wegens gezondheid uitvallen, hij niet meer zo terug valt. Succes!! Amaris schreef:Wat ik me afvraag... heb je al ooit gevraagd/geregeld of een goede en zekere ruiter eens met Jaopie de weg op wilt gaan?
Gaat dat wel goed, dan heb je in ieder geval op één vraag al een antwoord: ligt het aan jou of aan hem?
Maflinger_S schreef:Is Jaopie wellicht een beschermend typje, dat jou momenteel niet helemaal vertrouwt of iets van jouw mogelijke onzekerheid over je gezondheid zou kunnen spiegelen en daardoor vindt dat (buiten)rijden even nog geen goed plan is?

NikkiTazz schreef:In mijn geval: ik heb lessen met leiderschap, zij staat open om mij te vertrouwen. Toch blijft zij weglopen zodra ze het land uit moet. Zij is in haar kudde wel de leidende merrie, waar ik haar dan weg haal. Ik zelf denk dat het daar iets mee te maken heeft. In dit geval kan ik dus zeker nog leren om in mijn leidende positie haar het vertrouwen te kunnen geven om haar kudde los te laten.
. Ik denk dat dit het niet is, maar dat de paarden het gras heerlijk vinden, ze er te kort opstonden en denken net als kleine kinderen: "wij horen en zien je eventjes niet".
..terpentijn schreef:J.
Ben ik te haastig wer begonnen? Wil of verwacht ik teveel? ik verwacht natuurlijk absoluut niet dat e weer op kunnen pakken waar we waren gebleven!
Het ergste vind ik dat hij in de wei wegloopt en op buitenrit zo gestressed is... dat zijn toch tekenen dat hij mij niet vertrouwt, hetgeen ik nogal kwetsend vind. Vertrouwen staat bij mij top hoog in mijn paardenvaandel, ik heb er jaren aan moeten werken bij hem, aan dat vertrouwen, ontspanning, etc.
. Ga met hem aan de slag, accepteer zijn angst etc.
), teugels in de linker hand naar voren zodat ze kan vluchten, want daardoor is deze dame rustiger, rechter hand tussen de oortjes om te kroelen, knieën aan de wrongen en gaan met die "gespannen banaan". En na 10 minuten wordt ze weer rustiger. Maar ja, die van jou heeft een half jaar pret pakket gehad. Dus die komt van ver en vraagt wat meer tijd en overreding kracht.terpentijn schreef:Jaopie is helemaal geen beschermend type voor zo ver ik weet, eerder een type waarbij je zelf duidelijk het voortouw moet nemen, anders wordt-ie onzeker (en gaat het dan zelf invullen).
Maar weet je als het er op aan komt veel wat er werkelijk in zo'n paardenhoofd omgaat?
(ik vind hem nu al leuk ook al ken ik hem niet) heet.