Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rindin schreef:Ben je in staat je buikspieren te trainen? De combinatie van het kunnen sturen en plaatsen van de bekken in een bepaalde houding, en het trainen van je buikspieren zou een uitkomst kunnen zijn om te leren je bekken naar achteren te kantelen. Met een naar achter gekanteld bekken heb je een bolle(re) onderrug
. Maargoed, dan begin ik morgen gewoon weer en kijk ik hoe het donderdag gaat in de les! Rindin schreef:Helaas gaat het trainen van spieren niet zo snelEer dat je de eerste effecten hebt, moet je een week of 4 fanatiek bezig zijn! Dus niet verwachten dat het donderdag direct beter gaat, en het vooral niet opgeven als het dan nog niet beter gaat...
tiwi1969 schreef:Ik heb even in je profiel gekeken, ik de bonte pony nog steeds jouw rijpony? Helaas wordt je een beetje groot voor deze pony en vermoed ik dat je in een voor jou te klein zadel zit.
Bij een te kleine zit kom je teveel op de lepel te zitten en doordat deze omhoog loopt aan de achterkant duwt hij je bekken naar voren en daardoor je rug hol.
Dan kan je trainen wat je wilt maar je holle rug met rijden gaat niet over.
De oplossing kan gezocht worden in een groter zadel met een wat vlakkere zit, maar deze mag niet te lang zijn voor je pony. Lastig dus.
Alicia2u schreef:Ga eens op zoek naar een hippisch sportoefentherapeut bij jou in de buurt. Dit zijn oefentherapeuten Cesar of Mensendieck die extra zijn opgeleid in het begeleiden van ruiters en zij hebben speciaal ervaring met het begeleiden van mensen met dit soort klachten en beperkingen. Bovendien werken een aantal van hen (waaronder ikzelf) met de balance coach. Deze oefenkruk is vergelijkbaar met de flexchair en kan de lessen te paard ondersteunen. Op de website in mijn onderschrift vind je meer informatie over de methode en de balance coach.
OneAndOnlyx schreef:Alicia2u schreef:Ga eens op zoek naar een hippisch sportoefentherapeut bij jou in de buurt. Dit zijn oefentherapeuten Cesar of Mensendieck die extra zijn opgeleid in het begeleiden van ruiters en zij hebben speciaal ervaring met het begeleiden van mensen met dit soort klachten en beperkingen. Bovendien werken een aantal van hen (waaronder ikzelf) met de balance coach. Deze oefenkruk is vergelijkbaar met de flexchair en kan de lessen te paard ondersteunen. Op de website in mijn onderschrift vind je meer informatie over de methode en de balance coach.
Ik ben 1,5 jaar bij een Mensendieck-therapeut geweest, het hielp wel een beetje maar ik zak telkens weer een beetje terug in mijn oude gewoonten
Danique_G schreef:Op een paard gebruik je geen andere spieren.. Misschien alleen iets meer her en der.
Je zegt telkens terug te vallen in oude gewoontes dus ik denk dat de enige op dit moment die jou belemmerd op weg naar een goede zkt jij zelf bent. Niet geheel gemakkelijk met scoliose maar zoals ik het nu op maak, kan je het wel.