Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lycil8 schreef:Je kunt elastiekjes aan je zadel vast maken (van die brede die de postbode altijd gebruikt bv) en het elastiekje doe je op je pink heen tijdens het rijden. Dan wordt je er steeds op geattendeerd dat je je handen beweegt maar heb je tegelijkertijd niet echt de ruimte/vrijheid om ze te bewegen. Mijn instructrice heeft me dat trucje ooit geleerd, miss heb jij er ook wat aan
Citaat:Maar het nadeel is, dat je dan niet met de mond mee kunt veren. Het is een utopie om je hand helemaal stil te hebben, wat je nodig hebt is een hand die de paardenmond volgt, maar niet mee beweegt met het lichaam. Onrustige armen komen vaak vanuit de schouders, als je die te strak houdt kun je niet meeveren in de bweging. Ga dus proberen je schouders losjes te houden.
soloro schreef:Heb je je schouders ook ontspannen? Ik heb ook veel last van bewegende handen, dit blijkt bij mij te komen doordat ik mijn schouders te gespannen hou (moeilijk om dat weer af te leren).
mereltjuhxxx schreef:Een instructeur gaf mij ooit de tip om bekertjes met water vast te houden en vervolgens op de plek te gaan springen, zo Leer je je hand onafhankelijk van je lichaam te kunnen bewegen of stilhouden (je mag geen water verliezen). Het heeft mij enorm geholpen met de bewustwording van de bewegingen die mijn maken.
Kahawa schreef:mereltjuhxxx schreef:Een instructeur gaf mij ooit de tip om bekertjes met water vast te houden en vervolgens op de plek te gaan springen, zo Leer je je hand onafhankelijk van je lichaam te kunnen bewegen of stilhouden (je mag geen water verliezen). Het heeft mij enorm geholpen met de bewustwording van de bewegingen die mijn maken.
Heet water, dan gaat het leerproces extra snel.
Renee_S schreef:Kahawa schreef:
Heet water, dan gaat het leerproces extra snel.
Beetje sneu voor je paard mocht je morsen![]()
Kreeg ooit de tip om een zweep horizontaal op beide handen te leggen. Begeeg je ze iig ten gelijke hoogte