Bij deze heb ik een vraagje, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Het buitenrijden gaat nu al tijden super goed. (Het heeft veel tijd gekost om alleen met mijn merrie op buitenrit te kunnen, i.v.m. staken).
Wanneer ik samen met andere paarden rij wil ze niet voorop. Ik rijd regelmatig samen met een vriendin en haar paard, dan blijft ze het liefst (schuin) achter dat paard. Heel vervelend, want het is natuurlijk wel zo gezellig om naast elkaar te rijden.
Met veel moeite lukt heet wel om haar ernaast te krijgen, door veel te drijven en een tik met de zweep, maar ik moet dan heel erg opletten dat ze er niet toch stiekem weer achter kruipt.
Wanneer mijn vader meegaat op de fiets merk ik hetzelfde, ze blijft het liefst gewoon veilig achter de fiets.
Bij het rijden in groepen hoeft ze niet achteraan, maar loopt ze ook prima in het midden van de groep en naast andere paarden. Zolang ze maar niet voorop hoeft.
Op de terugweg krijg ik haar een stuk gemakkelijker voorop.
Ook als diegene waarmee ik rijd stil gaat staan, krijg ik mijn paard meestal met geen mogelijkheid nog een stap vooruit.
Ik denk zelf dat ze dit doet omdat ze thuis vrij laag in de rangorde staat en dat ze daardoor niet zo goed weet hoe ze leiding moet geven.
Heeft iemand hier tips of ervaringen voor hoe we dit kunnen oefenen?