Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en die blijft gewoon maar door en door en door gaan op pure adrenaline. Die is wel moe maar die geeft het pas toe als je afstijgt, die zou zich doodgalopperen onder je. Ik heb er ooit na zo'n advies 2 uur mee gegaloppeerd en geen enkele keer been bijgegeven. Na 2 uur was ik moe en stond hij nog te stuiteren om weer te gaan.
Als het echt een bloedkikkertje is bereik je er niks mee, want die zien dat niet als straf maar als yeaaaaahhhhh!

aeolusnr1 schreef:Ik zou net zoals "Joolien" al zei opnieuw het op en afstappen er maar weer eens gaan inoefenen.
Het advies om het paard moe te lopen, is iets dat met bloedpaardjes echt niet werkt, ze gaan er alleen nog heftiger door worden.
Ik zou zeggen zoek goede begeleiding, want ik ga er van uit dat het zeer zeker moet kunnen lukken maar niet door het paard rond te laten crossen.
ook niet proberen hem in stap te houden dus niet gaan tegenhouden, want dan krijg je net zoals jij het reeds beschreef een opgewonden paard die weg wil, en eens ze dan ontploffen is er echt geen houden meer mogelijk.
Er bestaan andere manieren die volgens mij hier perfect zouden kunnen helpen, maar daarvoor wil ik dan wel eerst het paard in het echt zien, en zijn reacties beoordelen en dan stap voor stap idd het paard duidelijk gaan maken dat weglopen echt niet de goede keuze is, het is dus het paard zelf de juiste keuze laten zoeken, het paard moet zelf uiteindelijk willen stil staan.
Dit moet je dus als trainer/ruiter zo gaan aanbrengen dat het paard zelf deze keuze gaat maken.
ikke schreef:TS: wat gebeurt er als je gewoon met je vinger over de ruggegraad gaat? Ook als je wat harder drukt? Zakt het paard onder je vingfers weg? Zo ja; schop onder je kont........