Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb hier ook wel last van...
EvaaxGucci schreef:Weet je intstructeur het ook? Springen kan natuurlijk harstikke leuk zijn maar natuurlijk ook spannend! Probeer je intstructeur te vragen je te helpen met je angst. Blijf goed oefenen en probeer te vertrouwen in je paard. In het begin kun je misschien op bravere paarden rijden en daarna weer stapjes verder. Stapje voor stapje!
HorseLove28 schreef:Gewoon doen! Hoe vaker je het doet, hoe normaler je het vindt

Joaltijd schreef:Ik ben ooit na een steil in volle galop na de hindernis van een pony gevallen.
Ik moet zeggen dat ik toen ook niet durfde meer, zo'n hoog steiltje.
volgende keer met springen 1 steiltje gewoon gesprongen, de pony kon een kruisje op die hoogte ook. Dus moest dit ook kunnen!
maar de sprong moest wel 2 gaatkes omlaag
Nu zit ik weer best vrolijk steiltjes te springen! Bij mij heeft het gewoon geholpen om het gewoon 'te doen'. Maar ik ben daar ook nuchter genoeg voor..
Misschien met lage sprongen beginnen? En elke les rr een of twee gaatjes bij als dat kan?!
Ninalovertje schreef:Het lastige is dat ik in een les zit waarin heel veel andere wel hoog willen springen. Door mij moeten ze altijd lager.
Gewoon doen lukt mij niet. Ik durf niet zomaar over een sprong heen te gaan. Ik probeer het wel, maar een hoger sprongetje lukt niet, behalve op 1 pony, maar daar wordt ik nu ineens niet meer op ingedeeld.
Toch heel erg bedankt voor je tips! ♥
LesleyxLinn schreef:Ninalovertje schreef:Het lastige is dat ik in een les zit waarin heel veel andere wel hoog willen springen. Door mij moeten ze altijd lager.
Gewoon doen lukt mij niet. Ik durf niet zomaar over een sprong heen te gaan. Ik probeer het wel, maar een hoger sprongetje lukt niet, behalve op 1 pony, maar daar wordt ik nu ineens niet meer op ingedeeld.
Toch heel erg bedankt voor je tips! ♥
Ik neem aan dat ze laag beginnen en steeds een gaatje hoger gaan?
Waar ben je precies bang voor? Dat de pony niet springt of te vroeg springt of dat hij te hard gaat?
En ga je over een hindernis in galop of in draf?
Ninalovertje schreef:LesleyxLinn schreef:
Ik neem aan dat ze laag beginnen en steeds een gaatje hoger gaan?
Waar ben je precies bang voor? Dat de pony niet springt of te vroeg springt of dat hij te hard gaat?
En ga je over een hindernis in galop of in draf?
Ik ben bang voor alle dingen die jij net hebt genoemd. Ik ga altijd in galop, want in draf weigeren die ponies veel makkelijker. Maar ik heb nu wel weer een stukje meer vertrouwen terug, dus ik ga proberen om gewoon te springen en niet alleen maar te denken aan alles wat fout kan gaan.
LesleyxLinn schreef:Dat je in galop gaat helpt denk ik al veel. Je kan dan makkelijker aanvoelen wanneer die springt.
Ik ben sinds kort begonnen met springen met mijn verzorgpaard en hij zet soms in draf te vroeg af. Maar in galop kun je beter inschatten en voelen wanneer hij de sprong gaat maken.
Maar fijn dat de wedstrijd zo goed is gegaan. Reed je met de pony die je vertrouwd of met een andere pony?
Probee met 1 of 2 andere paarden ook een vertrouwensband op te bouwen. Ga kijken in andere springlessen en kijk welke paarden goed springen. Zo kun je zien dat dat paard goed springt en kan jij met meer vertrouwen ook met dat paard springen.
Ninthe23 schreef:Ik zou inderdaad ook rustig opbouwen, maar wat goed om te horen dat het tijdens de wedstrijd zo goed en vooral ook zo leuk ging! Dat moet je nu natuurlijk eigenlijk proberen vast te houden! Lage sprongen doen vanuit de galop, is dat een optie? Op een pony/paard die sowieso wel springt ofzo?