Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:Wat nu?
Paard heeft dit 7 jaar lang niet gedaan, Osteopaath, sportmasseur, zadelmaker, tandarts, alles is erbij geweest en niks geks gevonden. Mijn instructrice was erbij toen de manege ruiter eraf viel en zij zei dat dit echt uitproberen\rijtechnisch probleem was.
kelseyclover schreef:Dit kan als je zeker weet dat het dier geen pijn heeft. Mijn paard kiepte achterover op het moment dat je hem "flink aanpakte".Eens flink aanpakken als die omhoog gaat. Flinke tik geven.
kelseyclover schreef:Eens flink aanpakken als die omhoog gaat. Flinke tik geven. Ik heb zelf 7 paarden ingereden met begeleiding en herken dit ook. Zelf was ik er toen niet afgevallen maar streng zijn. Misschien zo'n soort touw die je aan het bit ( of hoofdstel) en de singel moet bevestigen. Dit hielp bij mij heel erg!
Lynn_Nikita schreef:[***] dit paard heeft dit 7 jaar lang niet gedaan en doet het nu de ene keer wel en de andere keer niet, zou ze dan niet elke keer zo moeten reageren als het pijn was?
Lynn_Nikita schreef:Romanoff, ik heb 7 jaar geen problemen gehad, pas nu ik dor zwangerschap vanaf de zomer niet gereden heb begon het pas. Is dus niet het ene seizoen wel en het andere niet.
Voorheen was ze wel moeilijker te rijden door andere ruiters, probeerde daar meer uit dan bij mij, maar nu loopt het ineens uit de hand en doet ze het ook bij mij.
ook vind ik het vreemd dat ze het doet zodra ik been aanleg, niet zomaar onder het rijden.
jesito schreef:Je zegt dat het steeds met aangaloperen gebeurd, dan moet je paard het been naar voren gooien en aanspringen.
Dit kan in een rug waar iets aan mankeert best pijnlijk zijn.
Mijn eerste gedachte is ook de rug.
Maar kan wel begrijpen dat dit nog meer kosten met zich meebrengt maar als je niet weet waar je het zoeken moet is het ook vervelend.
Hopelijk kom je erachter, ze zou nu ongeveer 17 moeten zijn toch.
Geen ondenkbare leeftijd voor wat ouderdomskwaaltjes.