Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bonitarianne schreef:Ze wil gewoon niet voor je werken. Vaak gaat het eerste kwartier/20min goed en dan is ze er zat van, barst ze van de spanning(probeert te galopperen, wil niet meer rustig draven en gaat heel erg dribbelen, maaien met voorbenen) en begint te zweten.
Ze kan wel normaal lopen maar ze wil het gewoon niet lijkt het.
bonitarianne schreef:Ik vind je reactie aardig bot maar dat kan aan mij liggen. Ze krijgt alleen gras en wordt bijgevoerd met hooi. Verder alleen af en toe een beetje graan voor de vitaminen.
Onder het zadel: tijdens het rijden draait ze zich abrubt om, komt dan omhoog of gaat er als een malle vandoor. En regelmatig draait ze zich dus zo snel en
onverwacht om dat ik er naast hang, dan geeft ze een bokje en lig ik er naast. Ze wil gewoon niet voor je werken. Vaak gaat het eerste kwartier/20min goed en dan is ze er zat van, barst ze van de spanning(probeert te galopperen, wil niet meer rustig draven en gaat heel erg dribbelen, maaien met voorbenen) en begint te zweten.
Die andere merrie wordt verder niks mee gedaan. Die staat lekker in het land en krijgt zo nu en dan poetsbeurt.
bonitarianne schreef:Ik vind je reactie aardig bot maar dat kan aan mij liggen. Ze krijgt alleen gras en wordt bijgevoerd met hooi. Verder alleen af en toe een beetje graan voor de vitaminen.
Onder het zadel: tijdens het rijden draait ze zich abrubt om, komt dan omhoog of gaat er als een malle vandoor. En regelmatig draait ze zich dus zo snel en
onverwacht om dat ik er naast hang, dan geeft ze een bokje en lig ik er naast. Ze wil gewoon niet voor je werken. Vaak gaat het eerste kwartier/20min goed en dan is ze er zat van, barst ze van de spanning(probeert te galopperen, wil niet meer rustig draven en gaat heel erg dribbelen, maaien met voorbenen) en begint te zweten.
Die andere merrie wordt verder niks mee gedaan. Die staat lekker in het land en krijgt zo nu en dan poetsbeurt.

beestenfreak schreef:Ik denk toch dat ze jou nog niet helemaal vertrouwd. Een paard wat zijn ruiter volledig vertrouwd zal niet zo snel schrikken/spoken zien. Doe je iets aan grondwerk met haar? Daarnaast klinkt het alsof ze gewoon onwijs veel energie heeft. Misschien kun je een keer longeren voor je erop gaat? Hoe veel komt ze buiten? krijg je les?
bonitarianne schreef:Ik rij al 12 jaar. Begonnen op manege en ook eigen paarden gereden dus aan ervaring ontbreekt het me niet. Ik zeg niet dat ik alles kan maar degene die roept dat het aan mijn ervaring ligt snapt mijn vraag in het topic blijkbaar niet.
bonitarianne schreef:Ik weet het is winter dus paarden zijn frisser als in de zomer, maar ook in de zomer als ik in de bak rijdt doet ze zo.
Kirsha schreef:Mag ik even zeggen dat ik je erg agressief vind reageren? Mensen geven hier goedbedoelde tips
Met alle respect, maar zo dramatisch klinkt het mij niet in de oren. Even ervan uitgaande dat er geen lichamelijk ongemak in het spel is, een paard bedenkt zoals gezegd niet zelf dat ze vandaag eens vervelend gaat doen. Dat is een reactie op prikkels uit de omgeving, waar jij op dat moment een belangrijk onderdeel van bent. Dat 'spontaan spoken zien' kent driekwart van Bokt wel van hun paard, en zeker in de winter zijn veel paarden een stuk frisser.
Laat die wedstrijdgedachte nou even varen, dat komt later wel weer. Eerst eens zorgen dat het in de bak constant goed gaat. Je kunt geen les betalen, maar je schrijft dat je alleen in de avonduren rijdt i.v.m. aanwezigheid op stal... Zijn er dan geen mensen die je ermee kunnen helpen?