Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tabaluga12 schreef:Paard loopt op de voorkant. Motiveer het dier de achterhand te gebruiken. Tempowisselingen, schouder binnen enz.. Het heeft wel tijd nodig om daar kracht in op te bouwen.
Kim14 schreef:Terug naar de basis! Voorwaarts, neerwaarts, lang en laag. Eerst werken aan het voorwaarts zijn, niet eeuwig blijven drijven maar 1 x been en als je geen reactie krijgt een tikje. Pas wanneer dat bevestigd is meer aan de oprichting gaan werken. Succes!
EvelienKiss schreef:Ik heb het mijn paard als volgt afgeleerd: elke keer als ze ging hangen liet ik heel kort 1 teugel klein stukje los en pakte het daarna weer vast. Naast het activeren van de achterhand natuurlijk. Mijn paard leerde het zo snel. De tip kreeg ik van mijn instructeur, maar ik begin te geloven dat ze nogal onconventioneel is, dus misschien krijg ik nu bokt over me heen
Lara_Silver schreef:Loslaten, hand(en) openen of zelfs een stukje vooruit steken, in combinatie met goed vooruit zetten. Je verrast het paard, deze kukelt de eerste keren een stuk voorover, en daarna leren ze vanzelf dat ze met hun eigen 4 benen genoeg hebben om te lopen, en jou handen niet nodig hebben. Overigens kan je paard alleen maar zwaar worden en vast houden als jij dit ook doet.