Ik heb nu sinds 2 jaar weer een eigen paard waar ik lekker mee kan trainen. Dit paard heeft eerst bij de ene
eigenaar altijd zijn zin gekregen met rijden of werd gedwongen in een houding. En bij de andere eigenaar heeft hij 2 jaar vakantie gehad en flink dominant kunnen zijn. Toen is hij (17) bij mij terecht gekomen. Op het eerste gezicht een heel vriendelijk paard wat graag een band met je op wil bouwen. In de omgang is hij een ontzettende knuffelkont die af en toe wel brutale streken heeft. Ik ben hem dressuurmatig gaan rijden na een half jaar langzaam zijn conditie te hebben opgebouwd en dmv grondwerk een goede band met hem. Nu 2 jaar verder is hij veranderd van een meewerkend paard, in een paard wat zijn uiterste best doet om jou het zo zwaar mogelijk te maken als je op zijn rug zit. Denk aan, met zijn hoofd naar achteren slaan, rechts ontzettend op de teugel hangen. De buiten teugel niet willen accepteren, dwars door je ophoudingen heen lopen drammen, enz... Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen, ander zadel 3x, osteopaat, tandarts, dierenarts, verandering van trainingsmethode,rust... maar niks wil helpen. het lijkt erop dat hij gewoon echt niet wil en me duidelijk de baas probeert te zijn. Nu ben ik hem, op aanraden van een van mijn instructeurs, met een slofteugel gaan rijden ( ben hier absoluut geen fan van overigens) en vreemd genoeg ontspant hij zich en geeft na, iets wat hij zonder alleen in stap en soms in draf redelijk doet.... wie heeft er tips voor mij want de lol van het rijden gaat er zo voor ons beiden snel vanaf
dus niet teveel vragen en gewoon rijden