Floemii schreef:Wat ik nog aan het verhaal van Dreamer wil toevoegen is dat je bij sommige paarden ook echt het gevoel hebt dat je bergafwaards rijd. of dat je ontzettend voorover gezakt zit.
Paard dat vaak struikelt over zijn voorbenen loopt vaak ook te veel op de voorhand.
Als je wilt dat je paard op de achterhand gaat lopen moet je hem actief maken.
Dit doe je door veel overgangen te rijden. Dan gaat het niet over 2 rondje draven een rondje stappen enz. maar echt over 3 stappen draven 2 stappen stap, 5 draven, stukje midden draf. stukje verzamelen, aanspringen in galop, direcht halt houden van uit halt weer naar draf enz.
Daarnaast kan een paard dat al jaren op de voorhand loopt niet in ene keer voor altijd op de achterhand gezet worden. Spieren moeten er ook naar getraind worden. Zoals dreamer namelijk ook al aan geeft. gaat het op de achterhand lopen vaak samen met de rug beter gebruiken. Als een dier jaren zijn rug heeft vast gezet en niet gebruikt en dat in ene keer gaat gebruiken, reken dan maar op wat spierpijn. Maar uiteindelijk wordt het paard er wel losser en beter van!
PS. correct me if i'm wrong
(zo heeft mijn instructrice het me uit gelegd!)
Bedankt voor je reactie!
Hier zal ik zeker gebruik van maken.