Ik rijd op een tinker en ik wilde vandaag met hem gaan springen. Nu had ik heel leuk de sprong neergezet, op kabouterhoogte wel te verstaan. Rustig warm gereden en in draf op de sprong af en terwijl je een klein huppeltje verwacht, loopt hij er dwars doorheen
Nou ik nog een aantal keer geprobeerd maar hij vertikt gewoon om zijn benen op te tillen. Zelfs als ik hem extra aanspoor vlak voor de sprong, het heeft 0,0 effect. Kabouterhoogte springt hij niet, maar 30/40/50cm ook niet. Voorheen heb ik wel eens met hem gesprongen. Niet zo heel erg hoog, maar de ene keer sprong hij er super overheen maar de andere keer beukt hij dwars door de sprong.
We rijden zo nu en dan ook wel eens Trec en dan moeten we ook over vaste hindernissen. Ik wil nu graag af en toe oefenen met springen omdat dit wel nodig is. Ik wil ook niet het risico lopen dat we samen onderuit gaan op een vaste hindernis omdat hij er wel vanuit gaat dat hij er doorheen kan beuken.
ik hoop dat er iemand is die voor ons de oplossing heeft
Dit deed ik ook veel voor zijn achterhand zodat hij uiteindelijk makkelijker kon galopperen